Gå til innhold

Noen her som har erfaring med fullstendig yrkesbytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobbet dere som og hva jobber dere som nå?

Hva er erfaringen?

Jobber innen helsesektoren, men tanken på et helt annet yrke kverner i hodet mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i utgpunktet utdannet innen apotek.. Kjempefin jobb, men ville studere mer. Er i gang med master i ledelse nå og jobber på kontor med data og slikt.

Erfaringen med bytte er at jeg sikkert kunne gjort en god jobb om jeg hadde fortsatt i apotek også, men er kjempefornøyd med jobben min i dag.

Jeg synes man skal gå for det man vil, arbeidslivet er jo langt nok alikevel.. Bør jobbe med noe man liker veldig godt. Det er iallefall ikke noe kjekt å våkne om morran og grue seg til jobb. (Ikke at jeg sier du gjorde det :))

Skrevet

Jeg var tidligere lærer i grunnskolen og er nå IT-konsulent. Stortrives i mitt nye yrke.

Skrevet

jeg jobbet tidligere som servicesjef, og selger...

Sa opp i mamma permisjonen og tok utdannelse som hundemassør...

Nå jobber jeg med hundemassasje, i en dyrebutikk og som hudpleiekonsulent...

tjener en tredjedel av hva jeg gjorde for 3 år siden men STORTRIVES og ville gjort det igjen 100 ganger om jeg fikk sjangsen...

Følg drømmen og kos deg med barna...

Skrevet

Dette var interessant lesning!!

Jeg må bare få si at jeg stortrives i jobben jeg har nå. Er priveligert med kort arbeidsvei, kun dagjobbing og ingen helger/helligdagsjobbing. Men har vært på den samme plassen i 12 år nå, å min arbeidsplass er blant de "beste" innen sitt felt blir det sagt av andre som har vært både der og andre steder. Så utfordringsmessig tror jeg ikke jeg får det bedre av å bytte arbeidssted. Men har lyst på noe heeeelt annet. Men utdanning koster jo penger, å med hus og 2 barn er det litt begrenset hva man kan gjøre. Noen som har tips? Har noen prøvd studier gjennom NKI? Jeg tror jeg heller litt mot opplæringssektoren, kanskje innen SFO, barnehage e.l. men er i tvil.... kunnet kanskje tenkt meg å vært faglærer innen mitt felt, men det er få som blir utdannet til dette idag, så det er ikke så mange skoleplasser....

Jaja.... jeg blir ikke så mye klokere på meg selv....

Men til dere som har skiftet helt og ikke tatt annen utdanning: var det vanskelig å komme "innenfor" et annet felt?

Skrevet

Prøv for all del å ta studier gjennom vanlig høgksole/universitet. Nettstudiene er så dyre, men de er utrolig kjekke. Jeg har tatt et kurs gjennom nks, betalt av jobb. Kjempegrei og rask lærer og fine oppgaver.

Men det finnes deltidsstudier/nettstudier med samlinger på de fleste høgskoler som ikke koster skjorta som sikkert er like bra, om ikke bedre.

Skrevet

er utdannet barne-og ungdomsarb. men jobber innen bank og finans. stooortrives :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...