Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta ut jenta mi på snart 9mnd på trilletur når hun er forkjølet? Hun hoster litt (høres ut som det sitter litt dypt i brystet) og det renner blankt snørr fra nesa men hun har ikke feber. Allmenntilstanden OK. Temp. ute er rundt 0. Hva gjør dere andre? Noen som har rådført seg med helsestasjon/lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig mener ikke at man tar skade av fresk luft selv om man er "litt syk" Du kler jo henne godt, og du skal vel ikke være ute flere timer, så det vil nok gå bra.

Skrevet

Selvsagt, frisk luft er bare bra. Kanskje ikke full storm da, men vanlig kjølig luft kan til og med gjøre henne bedre :-) Her sover min på 6 mnd ute nå med lett feber og skikkelig forkjølet i -8 grader, frisk luft er bare fint det! Eneste grunnen til at man blir fortalt at man bør holde barna inne når de er syke (har feber ol) er delvis fordi at de ikke skal smitte andre barn og delvis fordi at de ikke skal bruke mer energi enn de egentlig har fordi det er så gøy ute. En 9 mnd'ing i vogn verken bruker energi hun egentlig ikke har eller smitter andre ;-)

Skrevet

Jenta mi er forkjølet og får efedrin for hoste. Spurte legen om trilletur og hun sa at det sikkert bare var bra med frisk luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...