Gå til innhold

menssmerter vs. fødselssmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte ei venninne ang. hennes fødselssmerter - hun sa rier kjentes ut som kraftige menssmerter. Før eg startet på pilla hadde jeg helt sinnsyke menssmerter -satt på do og vugget. Orket ikke prate med noen. Kunne sitte slik en time til ibuxen kicket inn.

Det eg lurer på er om det å være plaget med menssmerter vil gjøre en bedre forberedt på fødselssmerter eller om det vil bety at en vil få en vondere fødsel enn en som ikke plages med menssmerter? Eller om det ikke har noen sammenheng overhodet?

Blir litt kjedelig for min kjære om eg kun vil sitte på do under åpningsfasen :) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også var veeeldig plaget med menssmerter før jeg fikk barn! Jeg ble skikkelig dårlig med oppkast og feber. Fødselssmerter/rier er verre, men du får faktisk pauser innimellom. Det gjør man jo ikke når man har normale menssmerter. Og dessuten takler man disse smertene siden man venter på et mirakel! Tar heller rier enn menssmerter!!!

Skrevet

hehe, det var godt å høre det da :) Når en er førstegangs, lurer en på ALT! Liker ikke å gå til noe eg ikke har kontroll over... Noen dager gleder eg meg så til fødsel og smerte, mens andre dager har eg mest lyst å griiine.... Litt ustabil? Ikke i det hele :)

Skrevet

Mamma sier at å være i fødsel vara en drøm i forhold til menssmertene. Og jeg har hatt kraftigere menssmerter enn henne (type overnaturlig ekstrem. Hvor leger og gynekologer ikke kunne hjelpe) så håper jeg tar etter henne. Ser ikke for meg at det går an å ha det mer vondt enn menssmerter. Så det jeg er redd for, er utdrivningsfasen:)

Skrevet

Plagsomme/vonde menssmerter her også, men fødselen var likevel mer intens og vondere. Men sant at man får fri fra smerte mellom taka, -og det er jo absolutt en fordel!

Ikke vær redd utdrivingsfasen, mange sier at det ikke er det verste. Jeg syntes det gikk veldig bra, man jobber så hardt og er så fokusert at det går nok fint :)

Skrevet

Har også vært plaget med menssmerter, men synes ikke fødselssmerter lignet i det store og det hele, bortsett fra at det satt i same området da.

Fødselssmertene var MYE verre, men man fikk pause. Nå skal det sies at mine rier ikke bygde seg opp. De var av samme intensitet og hadde ca samme intervaller fra først til sist.

Men jordmora mi sa etter fødselen at dersom jeg var mye plaget med menssmerter, så var det mange som fikk mindre plager etter å ha fått sitt første barn - og det stemte med meg, nå har jeg menssmerter i bare 2 dager, og et par ibux hjelper som bare det:)

Skrevet

Pippis mamma: Jeg håper det stemmer her også. Jeg har til tider menssmerter i to uker, hvor det topper seg på mensdagene. Og da er det jo bare to uker til neste gang igjen!

Ble faktisk senda i hui og hast til legevakta, og fikk morfinsprøyte en gang. Husker ikke dét akkurat!

Skrevet

Om dere har veldig sterke menssmerter så anbefaler jeg dere å sjekke dere for endometriose. Har alltid slitt med ekstreme menssmerter uten å vite hvorfor i flere år, til jeg plutselig fikk så store smerter at jeg ble sendt rett på sykehus og operert med en gang. Klarer ikke å forestille meg verre smerte, er vel derfor jeg ikke gruer meg til å føde enda. Men godt mulig riene bli verre, får vel bare vente å se.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...