Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde styrtfødsel med min første, så han ble født hjemme:) Venter nr 2 om kort tid og er veldig spent på om det kommer til å gå like fort denne gangen. Noen som har hatt styrtfødsel med nr 1? og hvordan var din fødsel nr 2?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Hvor lenge varer en styrtfødsel max?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Hadde styryfødsel med nr 1 og nr 2. Rakk såvidt å komme på sykehuset med nr 2,nå er jeg gravid med nr 3,spørs om den må fødes hjemme
Ranveig R Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Ja, men ikkje sånn kjempekjempefort likevel. 4t totalt, 1t og 20 min aktiv fødsel, så i følge jm godt innanfor "grensa" for styrtfødsel. Fødselen var sett i gang, så eg blei observert heile tida og kom meg inn på fødestove ein drøy time før guten vart fødd. Med nr 2 reiste vi på klinikken ganske tidleg i prosessen, våkna av vondt i magen i 6-tida, men trudde det var kynnare ganske lenge. Kom til klinikken litt over 9, og jenta var fødd ca to timar etter (1 t og 45 min aktiv fødsel). Kor langt unna sjukehuset bur du? Du må vel berre reise med ein gong du kjenner noko viss du bur ganske nære. Bur du lenger unna bør du kanskje planlegge heimefødsel?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg må i hvertfall regne med en times kjøring til sykehuset. Jeg ønsker helst å føde hjemme da. -hi
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Har ikke hatt styrtfødsel, men regner med du har diskutert dette med din jordmor. Hva sier hun?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 jordmor sier at det lett kan skje like fort nå andre gangen. Jeg er vel kanskje i en litt spesiell situasjon så kanskje ikke så mange som kan dele erfaringer med meg (?). Første fødsel varte ca en time fra jeg forstod at det var i gang. Hadde ikke pressrier heller, babyen kom av seg selv, (eller hadde noe som jeg tror var en pressri helt på slutten da..) Noen som har hatt styrtfødsel som flergangsfødende da? hvordan var fødselen/fødslene dine etter denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå