MღM Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Nå er gutten vår 7 mnd. og har fått sine første tenner, spiser tre måltider og da er det vel på tide å venne han av med pupp på natta. Lurer derfor på om noen har gode tips? hva har funket for dere - noen lure råd?
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vi har med de tre eldste kuttet tvert. Baby på eget rom om dette går, og pappaen tar alt om det er mulig. Hos oss har vi ikke latt de skrike alene, pappaen har vært inne helt de har roet seg og først da gått ut igjen. På alle guttene har det tatt nøyaktig 3 netter, nesten litt morsomt at det er så punktlig. Første natten er verst, da må dere regne med flere timer med hyling. Det beste er å trøste i sengen, altså ikke løfte opp, emn stryke over kinnet, holde hånden evt nynne lavt og beroligende. Blir babyen helt hysterisk så ta han opp og ro ned før han blir lagt ned igjen. Det skal ikke være noe utrygt for babyen dette her, de bør hele tiden ha tryggheten av at en voksen er der. Prøv også å unngå å gi vann, men det kan være nødvendig første natten siden de gjerne skriker seg svett (og tørst). Andre natten har vært ganske ille hos oss den også, tredje natten mye bedre og så ingenting fjerde natten. Lykke til! :-)
ticalinda Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Vi gjorde som blåblåblårosa. Hos oss var det to forferdelige netter (jeg var borte nesten hele 1.natta, og da jeg kom hjem sov jenta søtt, men faren sa hun hadde vært krakilsk til tider..). 2.natta var jeg hjemme, og jeg holdt på å gi opp, da hun plutselig sovnet, etter sikkert 1 time med hysterisk/sår gråt. 3. og 4. natt vpknet hun opp og baresmåsurvet, men sovnet fort når hun skjønte at det ikke ble noe. Etter det har det ikke vært noe problem. Dette er egentlig en metode som jeg var sterkt imot, men jenta var i de beste hender, og fikk masse kjærlighet gjennom alle nettene. Hun sov på armen med pappaen sin, og han ga henne kos hele tiden. 2 tøffe dager var absolutt verdt det med "tough love", mot pining i flere dager.... Men når det er sagt, så er babyene så forskjellige så man kan jo aldri vite hva som er best for andre...
MღM Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2010 Takk for råd. Kjenner jeg gruer meg veldig - jeg er litt svak når han blir skikkelig "såra og vonbråten" så det blir nok like tøft for meg dette...
Stjerna mi<3 Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 jeg skal starte med nattavenning i dag.. gruer meg litt, jenta vår er 3 måneder... Men siden vi legger jenta vår rundt 7-8 tiden på kvelden når MÅ hun da få mat igjen??
lille og lille spire Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 3 månder, da bør hun vel få mat ca 3 -4 time om hun ikke sover
Smusse Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Stjerna mi <3: Nattavvenne en 3 mnd gammel baby?? Man skal da vel ikke nattavvenne før babyen er minst 6 mnd gammel og spiser flere måltid med fast føde?
Stjerna mi<3 Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 fikk besked hos hs i dag at vi måtte begynne med nattavvenning. eller hun anbefalte oss på det sterkeste, nå får hun grøt hver kveld før hun legger seg, men spiser alikevel rundt 300ml om natten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå