Gå til innhold

OL gutten vår har kommet til verden!


februar baby!

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Det ble fødsel onsdag, og gutten vår kom 04.52 Torsdag morgen.

 

Hadde jo som noen har lest mange tegn på onsdag, og utover kvelden ble riene hyppigere og vondere. Klarte meg fint hjemme og brukte varmeflaske og et tens massage apparat på ryggen.Anbefales!

Følte for å sitte rett opp og ned på myk pute og klarte ikke å ligge å slappe av.

I 19 tiden kjørte vi inn til Riksen og ble tatt godt imot.

Hadde 2-3 cm åpning, full modning og fikk fødestue.

Hjerte frikvensen hans var litt høy, så de måtte sette elektrode på hodet hans, og da de tok vannet ble riene mye vondere. Prøvde dusj som var deilig, men badekar var håpløst for meg, for jeg orket ikke å ligge.

Ble raskt 4 cm og ble tilbudt epidural. Neida, her skulle jeg prøve lystgass og bruke puste teknikker fra Lamaze kurset vi hadde gått på.

Saklig!For meg var det umulig å slappe av og lystgassen litt ekkel, så 5 minutter etterpå ba jeg om epidural.Kjapt etterpå følte jeg meg mye bedre og gjenvant humøret. Frøs endel under dynen og syns det var slitsomt med alle ledningene her og der.Fikk fort full åpning, men det var en tapp igjen som vi jobbet lenge med.Alt ble gjort klart for å trykke,men så steg hjertet igjen og det viste seg at han hadde skrudd seg feil nedover bekkenet og satt fast. kjipt!men, han måtte ut og da ble det vakum.Hadde to superdyktige leger som utførte det og fikk han ut til slutt.Gjorde veldig vondt på slutten der, men overlever jo det.

Fantastisk å få han til brystet, så kos.! Han var stor, 4,3, så ikke rart at jeg slet på slutten.Epiduralen var fantastisk, men ser jo at den ga meg mindre effektive rier.Tror uansett ikke jeg ville valgt annerledes.

Måtte sy noen sting, men det er ok. Mannen min syns det var dramatisk og han ble litt blek av at det kom inn så mange leger og jordmødre+ alt blod og hender overalt..Men, etter at vi har snakket oss gjennom det, er han nå mer med og har blitt veldig beskyttende på meg og lille gutt og gjør alt det praktiske hjemme. Fått klar beskjed om å bare bruke tid på mating,søvn og kos, og det er deilig.

 

Kunne hatt en ganske kort fødsel med så rask åpning, om det ikke hadde vært for at han satt fast, og jeg er overbevist om at modningsakupunkturen hjalp på både modning og åpning.

 

Riksen var supert og jeg følte meg veldig godt tatt vare på.Oppholdet på barsel var bra, foruten det at man må dele rom, som er slitsomt, når man endelig har fått babyen til å sove, så skriker den andre..Min rom partner snakket verken norsk eller engelsk, så det ble litt slitsomt, men fikk masse hjelp med amming osv, så er fornøyd.

Men, det var nydelig å komme hjem og vi storkoser oss.

 

Deilig å være ferdig med graviditet og se at magen synker overraskende fort ned!

 

Lykke til dere, som er igjen, og ja,jeg kan kan gjøre dette igjen og premien blir bare bedre og bedre:)

Koselig å ha fulgt hverandre i denne ventetiden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...