Gå til innhold

4 dager over termin og SUR på KK i Bergen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare få det ut....

Jeg har ME og svært lite krefter. I tillegg er det usikkert om jeg tåler narkose, så min største skrekk er at jeg går tom for krefter under fødselen slik at det ender i hastekeisersnitt. Vil jo gjerne våkne opp etterpå!!! På slutten av min første fødsel gikk jeg helt tom for krefter, endte med at nå MÅ babyen ut, èn lå på magen min og presset, èn dro i barnet og jeg selv var helt "borte" av smerter og utmattethet. Babyen var helt lilla-blå da den kom ut. Traumatisk, ja, og jeg var dårlig i flere måneder etterpå....)

Så nå har jordmor sendt henvisning til igangsetting på KK. Hun ønsket ikke at jeg skulle gå særlig over tiden siden jeg er så sliten. Og i dag, 4 dager over termin får jeg vite at KK har AVVIST henvisningen!! "Ikke god nok indikasjon på igangsetting..."

Jeg visste de var konservative på KK, men likevel! I tillegg har lillejenten min vokst lite på slutten (6oo gram på de siste 5 ukene). Det kan i verste fall tyde på dårlig morkakefunksjon.

På toppen av det hele har jeg fått beskjed av en engelsk fødselslege som er ekspert på "eldre" fødende, at jeg pga alder ikke bør gå en eneste dag over termin. Pga en liten men signifikant økning i dødfødsler.

Nei, nå vil jeg ha babyen min ut!

Jeg spurte jordmor om stripping, men hun sa at de er gått nærmest bort fra det, fordi man ofte får maserier uten effekt.

Skal til jm i dag forressten.

Har noen et par oppmuntrende ord?

Lykke til dere andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om KK i bergen har jeg ingen oppmuntrende ord. Jeg fødte tvillinger der for 11 år siden og har i dag stor angst for KS, tror det kan si litt om den plassen, de fleste jeg kjenner har ikke allverdens å si om det sykehuset og passientbehandling :( Beklager om jeg skremmer deg.

Jeg kan ikke fatt å begripe hvorfor du ikke skulle bli satt igang nå. Du er over termin og vil si du har en veldig god grunn for det. Vet om flere som har blitt satt igang på dårlige grunnlag, men det er ikke i Bergen da...

Det som kan skje med igangsettelse er at det ender med haste KS. Men om du kan ha epedural så kan du jo være våken når babyene kommer ut på den måten også om det blir hast. Blir det derimot katastrofe snitt (babyen MÅ ut NÅ!!!) blir du lagt i narkose som du ikke vil.

Ville ha hørt med JM om hun ikke kunne ha kontaktet KK en gang til for å finne ut hvilken grunn de har for å ikke sette deg igang. Du blir jo bare mer og mer sliten av å gå sånn som du gjør nå...

Huff... synes virkelig synd på deg :(

Men du får ha masse lykke til, og jeg håper du snart går i fødsel :)

Skrevet

Jaa... Og jeg må jo bare si at jeg er ikke sur bare foå å være vrang. Jeg er sur fordi jeg er bekymret!! Bekymret for om kanskje morkaken ikke fungerer bra nok (siden lillejenten ikke har vokst som hun skal), bekymret for å ikke ha nok krefter til fødselen, og bekymret for et evt. hastesnitt/narkose.

Skrevet

Nå har jeg vært hos jordmor. Hun ringte til Haukeland for å høre om jeg bør få en time til vekstkontroll, men legen mente det ikke var nødvendig. Så da får jeg ikke sjekket dèt heller... Og ingen ny kontroll hos jordmor eller lege før overtidstime på KK 2. mars. Synes rett og slett det er litt dårlig oppfølging...

Skrevet

Ah, skjønner hvordan du har det. Å bli avspist av helsevesenet som om du var en liten drittunge, hvis problemer ikke er noe problem. Jo mer man blir avvist og avspist så blir man mer skeptisk til dem, og vil aller helst ikke be om hjelp; samt at man får alskens "tenk om det og det skjer - også får jeg ikke hjelp"-scenarioer oppi hodet.

Ja, skjønner godt at du er sur/skuffet.

Det pussige er at en pasient på et kontor jeg jobbet engang fikk innvilget KS pga ME, og hun begrunnet det med at hun "orket ikke føde". Det er da mye bedre å føde ved igangsetting enn å ta ut keisersnitt.

Skrevet

Argh..dumme KK.. Skjønner ikke hva som feiler de der oppe. Hmpf..

Men hva med å kontakte sykehuset på Voss da? Eller er det for sent?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har et par veldig gode grunner for å få ks, eller i det minste å bli satt i gang snarest. Det viktigste er jo alderen din! Jeg ville ikke gitt meg, men ringt dem direkte, krevd forklaring, om så grina og hylt meg til ks! Skyld på angst etter traumatisk fødsel sist, det pluss ME og høy alder skulle være god nok grunn!

Skrevet

Evt sykehuset på Stord - de tar imot mange fødekvinner fra Bergen hvert år. En har rett på fritt sykehusvalg, hadde i det minste prøvd meg! Fysj, for en behandling du har fått på KK...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...