annkarinognurke09 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Sønnen min vil ikke sove i sengen sin, han er litt over 1mnd gammel.. Men nekter og roe seg i sengen sin. Vi har latt han få sitt eget rom, men det funker ikke, det eneste stedet han vil sove er i stua... Vi har prøvd og lagt han i senga si på dagen når han sover, men han bare våkner igjen... han vil heller ikke roe seg på våres rom... Hva skal vi gjøre?
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Roer han seg inntil deg da? Det er helt normalt at så små babyer ikke vil ligge alene. Du kan egentlig ikke forvente at han sal klare å finne roen selv før han er minst 3-4 mnd gammel, gjerne eldre også. Veldig mange har babyen mer eller mindre oppå seg døgnet rundt de første månedene, det er helt normalt og det lager ikke uvaner som er vanskelig å fjerne senere :-)
MintCondition Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Han er bare 1 mnd jo? Såklart vil han ikke sove alene, han har akkurat kommet ut i en kald og stor verden, rett fra en varm, trygg og mørk hule La ham sove på stua, på fanget deres, på brystet, hvor som helst. Etterhvert sovner han andre steder også. Det er en baby, ikke en maskin.
Strandloppa og lillebror Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Sånn tror jeg mange har det. Lillemor sov inntil meg i senga vår til hun var 10 uker. Hun ville ikke sove i senga si. Babyen blir ikke bortskjemt av dette når den er så liten. Den trenger nok nærheten og varmen din. Og ja, det ER slitsomt og man kan føle seg kvalt en periode, men tenk på babyen. Om noen uker eller måneder sover den for seg selv, og da kanskje du vil savne det... Hold ut, det er bare for en kort periode i livet ditt:)
annkarinognurke09 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2010 Takk for svar:) Ja er ikke det at det er fælt, men trodde det bare kunne være noe annet som gjorde det Må gjøre det som er best for han:)
Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Er nok bare at han vil ha deg i nærheten. Har selv en som nå er 6 mnd, min nr 4. Hun sov kun i min seng første 5-6 ukene, så kunne hun sove litt i egen seng. Etter 3 mnd sov hun nesten hele natten i sin seng. Nå sover hun hele natten der stort sett. Fram til hun var ca 5 mnd måtte hun bysses i søvn og så legges forsiktig ned, nå sovner hun av seg selv i sengen sin. Til hun ble ca 2,5 mnd våknet hun hver gang jeg stoppet med vognen, så begynte hun å sove lenger oppi der. Etter hun ble 5,5 mnd sover hun nå fast 2,5 time i strekk der på formiddagen og 1-1,5 time på ettermiddagen, har vært mye det samme med alle mine. Poenget er bare at ting går seg til etterhvert, men det kan ta litt tid :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå