Gå til innhold

Er det alle andre enn oss som har ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. barna har vinterferie, og jeg er jo hjemme likevel, men tenkte på om dere har fri sammen hele familien? litt misunnelig- får stadig spørsmål om hva vi skal gjøre eller hvor vi skal i ferien. Min mann har ALDRI hatt fri i hverken høstferie eller vinterferie- så vi sitter jo bare her. kjedelig! Altfor tidlig oppe, og altfor mye krangling mellom barna... sukk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke ferie. Jeg har riktignok permisjon, og i dag er det så kaldt at jeg ikke gidder å gå ut ("bare" 13 minus og snø nå da). Så da har vi ferie! hehe. Men gubbelubb er på jobb. Vinterferie har de jo bare på skolen, men noen klarer å ta en av sine 5 ferieuker for å være sammen med barna sine. Jeg tror vi kommer til å prøve det når snuppa begynner på skolen.

Skrevet

Mannen min har fri tre uker om sommeren, så har han ei uke i jula, og ei i påska. Så jeg bør kanskje ikke klage da, men jeg har inntrykk av at mange gjør det på samme måte- men at de I TILLEGG tar fri i høstferie og påskeferie? Er det mulig at så mange har råd til det eller..?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, vi har ikke ferie. Ungene er i bhg og vi er i jobb...

Skrevet

Ikke vi heller... unga er i barnehagen og vi på jobb... men planlegger å avspasserer på fredag da :-)

Skrevet

Har alltid jeg lurt på og. Vi får ikke overført ferie til vinterferie ihvertfall. Og forskudd på ferie får vi iallefall ikke ta ut i vinterferien/ påskeferien!

Det er vel stort sett bare lærerne som har fri da?. Mulig menn og typiske mannejobber har bedre ferievilkår??

Skrevet

Sukk.... nei.... ikke ferie her i huset nei.....

Barna er hentet fra barnehagen og gubben er på jobb enda. Men jeg har hatt fridag i dag, så jeg har fått vasket og handlet inn for 14 dager. Har begynt å lage middagslister, å handler inn stort - fungerer kjempebra!

Fyrer i peisen og venter på at middagen skal bli klar!

Vært deilig med en friuke ja, men i morgen er det på`n igjen....

Skrevet

Vi har 3 uker sommerferie, 1/2 uke fri i høstferien og 1/2 uke i vinterferien. Da har vi en uke igjen som vi disponerer litt som det passer - noen dager rundt juletider, noen inneklemte dager, noen planleggingsdager osv.

Vi har flexitid da, så jeg kan jobbe ekstra når det passer for å ta ut fridager andre tider:)

Skrevet

Tenkte det jeg og i dag da jeg var for å levere eldste jenta i barnehagen. Det var 3 (av 20) barn på avdelingen der da vi kom (og vi kom ikke før kl var nærmere 10 så var ikke tidlig ute heller). Jeg er hjemme i permisjon nå, men normalt har hverken jeg eller mannen vinterferie. Vi kan velge når vi vil bruke våre 5 ferieuker, men som regel tar vi 4 uker om sommeren og den siste uka i forbindelse med jul og planleggingsdager i barnehagen.

Skrevet

Ungene er hjemme, men jeg og mannen jobber hele uka.

Skrevet

Nei aldri hatt ferie sammen hverken høstferie eller vinterferie. Så her er det hjemmeferie med 3 unger.. Kunne vært godt med en tur men.. Lottogevinsten uteblir..

Skrevet

ingen ferie hær. gutta er i barnehagen, mannen på sjøen og jeg på jobb.

Skrevet

Vi jobber hele uken og ungene er i bhg hele uken!!!!!!! Ingen ferie her ihvertfall =))

Skrevet

Her er vinterferien over, og nei, vi pleier ikke ta fri i vinterferien. Er alltid dritkaldt her på denne tiden av året, så det er ikke mye å finne på akkurat. Lå vel på 20-25 minus de to dagene det var vinterferie. For min del kunne de bare kuttet ut hele vinterferien og heller hatt lengre sommerferie.

Skrevet

Vi har ikke ferie..

Junior skal i barnehagen, og vi skal på jobb..

Men kommer ikke til å bli noe problem senere når han begynner på skolen tror jeg.. Mannen har såpass mye ferie at han kan ta ut ferie de dagene jeg evt jobber.. Jobber bare 73%..

Skrevet

Vi har ikke ferie, eller ungene har ferie denne uka. Min mann har blitt sykemeldt, så han kan jo slappe av men jeg må nok tusle meg på jobb.

Vi pleier ikke å ha ferie i høst/vinterferie. Vi jobber turnus begge to så vi er stort sett hjemme, så ungene må ikke være på sfo og barnehage. Men ungene pleier å kose seg hos besteforeldre litt.

Skrevet

Ok, var litt greit å høre, at det ikke er så vanlig som jeg trodde! Føler bare at ALLE vi kjenner reiser bort- faktisk har jeg truffet flere bare i ettermiddag(etter at jeg skreiv dette innlegget) som har spurt hvor vi skal .... Blei nesten deppa- men nå går det bra! Fint vintervær her, så vi kan i alle alle fall være ute litt. Ha ei fin uke alle sammen, ferie eller ei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...