Gå til innhold

Dere som bor på Kløfta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....hvor på Kløfta er det fint å bo??

Vi planlegger å flytte dit, men det er jo så innmari få hus til salgs der. Uansett er vi ganske ukjente i området og trenger tips:-)

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg bor på Kløfta og er kjempe fornøyd med det. Er enig med deg i at det er lite hus til salgs her nå, men vi håper det tar seg opp litt utover våren/sommeren. Vi bor nemlig i rekkehus og kunne tenke oss enebolig. Uansett... på spm om hvor dere skal se på hus så vil du sikkert få forskjellige svar allt ettersom hvem du spørr. Men jeg kan jo komme med noen tips... Det er pr d.d. bestemmt at Bakke skole skal pusses opp. Dette er jo kjempe nyheter for de av oss som får barn som skal begynne der etter oppussingen. Jeg syntes derfor det er lurt og bo i nærheten av denne skolen. En annen ting er at det er her idrettshallen også ligger og det er jo fint dersom man har barn som driver med inneidrett. Jeg syntes også at gangveiene i og rundt dette omerådet er bedre enn på "andre" siden av Kløfta, men dette er selvsagt min subjektive melding.

Håper du fikk noe ut av svaret mitt, og at dere bestemmer dere for å flytte til Kløfta. Jeg kan i alle fal anbefale det på det sterkeste.

Lykke til med husletingen :)

Skrevet

Hei og tusen takk for godt svar:-)

Er dere innflyttere til Kløfta eller er dere derfra? Er litt spent på åssen det er å bli kjent med folk der, vi kjenner jo ingen der fra før! Bor i Oslo nå og må, som så mange andre, ut av byen pga boligprisene....

Skrevet

Vi er innflyttere her. Jeg kommer fra Oslo og gubben fra Strømmen. Vi valgte Kløfta fordi det var både langt nok fra Oslo samtidig som det var nære nok Oslo... om du skjønner. Vi har bodd her i snart 10 år, og har syntes det har gått greit å bli kjent med folk. Det er selvsagt mye lettere når man har barn, men har gått greit uten også. Noen torsdager har vi quiz kveld på kaffedilla ved Romerikssenteret og ellers er det mange andre fine arrangementer. Byttesentralen er en av dem. Her kan man kjøpe og selge brukte barneklær og barneutstyr. Er jo også mor-barn treff på tirsdager som jeg brukte masse med førstemann. Dette er kjempe koselig og her blir man kjent med mange med barn på samme alder. Kommer til å bruke det denne gangen også.

Uannsett... hvis man vil bli kjent med folk så blir man det... Skulle ikke være noe problem det...

Når har du forresten termin? Min er 8 mars, så ikke lenge igjen nå... Gleder meg masse :)

Skrevet

Hei igjen:-)

Så godt at det går greit å bli kjent med folk. Jeg er både sosial og selskapssjuk, så jeg trenger å ha venner og kjente rundt meg. Men fordelen er jo, som du sier, at det er nærme Oslo, slik at en også kan beholde gamle venner.

Du, jeg er ikke gravid jeg. Har en gutt på snart 4 og ei jente på 8 mnd. Bruker fortsatt dette forumet innimellom siden jeg alltid synes det er så koselig her, og her får jeg svar.

Du skal ha nr 2 nå? Hvor gammel er førstemann (søster?)? Å, det er så koselig med baby igjen, du må glede deg masse masse!!!

Her har vi slitt en del med sjalusi sammen med treårstrassen, men plutselig gikk alt over og nå er storebror nesten alltid flink og stolt og tar storebroransvaret meeeeeget alvorlig.

Vet du forresten noe om hvordan det er på Bjerkejordet, det er vel et ganske nytt felt. Har vært der et par ganger og synes det virker koselig, men aner ikke noe om det i det hele tatt. Ser ut som det omtrent aldri er noe til salgs der.

Vi skal forresten se på et hus i morgen. Spennende ;)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Hei :)

Jeg skal ha nr to nå. Min første er 2 år og 8 mnd og er veldig spent på å bli storesøster. Venter og venter på at lillesøster skal komme. Og vi må jo alle forstå at dette er hennes baby (he he). Det fortelles til alle som vil høre at mamma har hennes baby i magen... Moro med disse små, kommer med så mange tanker noen ganger.

Bjerkejordet er jeg ikke så kjent med selv, men vet at de jeg kjenner som bor der er fornøyde. Det er jo bygget endel nytt der i den senere tid og det er jo bra. Mange fine boliger der...men er noen av dem til salgs nå da? Ligger jo ganske sentralt også, med kort vei til allt egentlig...

Hvor skal dere se på hus? Spennende... Er det hus, rekkehus eller leilighet dere er på jakt etter?

Vi ser etter hus, eller helst generasjonsbolig, men det er langt mellom salgene der gitt. Har egentlig lyst til å bygge, men tomter finnes jo ikke å oppdrive. Er for tiden en tomt til salgs på Kløfta og den har ligget ute i 1,5 år. Går ikke ann i bygge et hus på den, så da blir den vel ikke solgt heller. Men men, vi gir ikke opp håpet likevel. Har jo ikke dårlig tid, så vi fortsetter å se.

Aj... der kom det en ri gitt.... er ikke langt unna en fødsel her tror jeg... Var på sykehuset på mandag og da hadde jeg liten åpning, og de fikk igang litt rieaktivitet i noen timer. Skal på sykehuset igjen i morgen og håper jeg har kommet lenger, og at de velger å ta meg inn, evetuellt sette meg i gang... Kan jo alltid håpe. Så hvis jeg ikke får svart på innlegget er det fordi jeg er litt "opptatt"... he he...

Uannsett... lykke til med visningen... håper dere finner noe som er interessant.

:)

Skrevet

Oi, rier?? Du har ikke født vel?

Du, vi var også å så på en tomt for et års tid siden på Kløfta. var en hage som skulle deles. Kanskje det er den tomta som fortsatt er til salgs.

Ellers var vi på visning, uannonsert. Var et sted i gamleveien, husker ikke nr. FInt hus som lå koselig til, men ingen av oss falt pladask!

Nei, vi har mest lyst til å bo på Bjerkejordet, synes det virker helt supert. Må bare være tålmodig og vente på at det kommer noe, Har uansett søkt barnehageplass på Kløfta for småtrollene, så kan vi håpe det dukker opp noe ila våren.

Hvorfor skal dere ha generasjonsbolig? Er ikke så mange av de nei...

Du, så spennende med fødsel snart da:) Nesten litt misunnelig jeg......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...