satser & vesla Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg gikk lite opp i vekt under svangerskapet. Men, jeg har lagt på meg en del etter fødselen. Har fått enormt apetitt pga amminga. Er det flere her inne som opplever det samme, jeg synes det er så slitsomt å ha det slik. Var normalvektig, men nå har jeg gått opp 7 kg siden fødselen (3 mnd siden). Er redd for at jeg er på vei mot lettere overvektig hvis det forsetter slik. Jeg skal prøve kromkur for å se om jeg kan stabilisere blodsukkeret. Hvis det ikke helper skal jeg be legen sjekke stoffskiftet, hormoner e.l, for dette enorme apetittøkningen jeg har er rett og slett ikke normal. . . .
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Jeg og fikk en enorm matlyst når jeg ammet, samt at jeg var veldig tørst. Jeg måtte bare holde det i sjakk med å spise ofte og lite, samt være flink til å bevege meg. Gikk opp 4 kilo på kort tid og bestemte meg for at det fikk være nok. Når jeg da tok disse tiltakene stoppet vektøkningen heldigvis, men gikk ikke ned igjen heller. SÅ det er ikke alle som mister vekt under amming desverre
(Muskat) Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Joda, det er normalt. Man må rett og slett bare passe på og drikke mye vann, det hjelper. Tror nok ikke legen sjekker deg ut om du kommer og ber om det på bakgrunn av det du sier her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå