Gå til innhold

kan man ha base til bilsete i biler uten isofix??


Ladylilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

 

jeg skal låne akta graco bilsete av en venninne, det er med base uten isofix :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man kan ikke ha base i biler uten isofix. Der er da ikke noe å feste basen i.

Men å feste en bilstol med selen er like sikkert som å feste med base, er bare enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ingenting av dette med baser jeg heller, så da tok jeg enkelt og greit sete uten base. Har forstått det som at det kun er nyere biler som er egnet til basestoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det finnes andre baser enn isofix baser.

Vet at man ikke kan bruke en isofixbase uten at det er isofix i bilen det fikk hvertfall vi beskjed om da vi kjøpte bilstolen vår som er en izisleep stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bil med isofix, men har kjøpt maxi cosi cabriofix sete med easyfix base... Den kan brukes både i biler med isofix, og i biler uten. I biler uten festes den med bilens belte. Det er mye sikrere med denne basen, enn å feste setet rett i selen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får være nøye med å sjekke det i butikkene, har lyst på base pga at jeg kommer nok til å ta sete mye ut og inn av bilen, fordi jeg må levere ei i bhg og ei på skolen. bilen til mannen min har isofix. men ikke min....mendet er jo i min jeg trenger den.

takk for mange svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det finnes baser med og uten isofix.. det setet som jeg skal låne er uten isofix... Er bare å spørre de i butikken :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Min bil har ikke isofix, men har sjekket med mekaniker, å han skal sette det inn i vår bil før den lille kommer. Har bestillt deler fra mekonomen, ca 700 kr. Men mekanikern mente at dette var noe man kunne sette på selv også. Men jeg tvinger mekanikern til å gjøre det jeg.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada det finnes baser man fester med selen og ikke med isofix. det har i allefall vi.

dette gjelder både maxi cosi, brio og det derre acta greiene(hva det nå heter..) i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart man kan!!!! det finnes flere baser som skal festes i beltet. vi har en akta graco med base og basen festes lett i beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det finnes baser uten isofix. Vi brukte maxi cosi base uten isofix for 2 år siden når sønnen vår ble født, da vi ikke hadde bil med isofix. Basen fester en bare med bilens 3 punktsele...mye mye enklere å ta ut og inn setet da enn om en ikke har base. Tenkte i utgangspunktet å klare oss uten base den gangen, men det viste seg at det var veldig vanskelig å få festet bilstolen med bilbeltet....da bilbelte knapt var langt nok. Sambo strevet velddig med det, og jeg hadde ikke sjanse å få festet det...så vi måtte ha base

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt britax med beltebase. Den festes med sele og ikke med isofix!

Det stemmer nok som en sier over her at besafe ikke kan brukes uten isofix fordi basen ikke har feste til belte. Men det er bare den jeg vet om som kun har isofix og ikke belte feste! Stort sett alle andre seter har begge deler. Spør i butikken, for de vet hvilket sete som passer for dere!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte maxi cosy bilstol med easyfixbase (som festes i setebeltet) sist.

 

Vurderte å få ettermontert isofix, men NAF anbefalte det ikke. Husker ikke helt hvorfor de mente de ikke var lurt, men tror det var noe med at toyota (som vi hadde da) ikke hadde noen standard for isofix til den typen bil, og at det kunne variere fra bil til bil hvor det ble montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...