Gå til innhold

Mattips mot kvalme?


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Leste for en stund siden at appelsin og knekkebrød skal være bra for kvalme. Er selv veldig plaget med små kvalme hele tiden, så tenkte jeg måtte prøve det ut. Å JA, det funket fanktisk:-):-)

 

Har dere noen mattips som døyver kvalme under svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis lite men ofte.

Når jeg var gravid med forige mann var jeg veldig kvalm den første tiden.

Spis noe med en gang du våkner

Jeg hadde blåværsaft og havrekjeks stående på nattbordet, det hjalp vartfall meg gjennom morgen.

 

Spise masse måltider men ikke mye,

Grønne epler er bra

Drikk masse vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D gikk en hel del på ritz kjeks sist gang jeg var gravid.. d funket faktisk litt,, for jeg var så kvalm at jeg klarte ikke å gjøre noe, å når jeg ble sulten ble jeg enda mer kvalm, så hvis jeg klarte å presse ned noen små kjeks, klarte jeg å fungere litt,,, men kvalmen ga seg jo selvfølgelig ikke helt,, men litt bedre da... men måtte spise ofte for å ikke bli mer kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kvalm hele tiden.. men det blir litt bedre hvis jeg spiser mat, så jeg prøver å spise veldig ofte. Alt jeg klarer å få ned funker, men noe mat er jo enklere å få ned når man er kvalm synes jeg da.. som f.eks. epler, appelsin, knekkebrød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh .. Tenkte på sånne riskaker i dag faktisk .. tror rett og slett jeg må ned på butikken å kjøpe det i morgen jeg:-D namnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valnøtter hjalp i forje svangerskap.. Da kastet jeg opp i hele svangerskapet, og var 2 kilo mindre som høygravid enn før eg ble gravid :S.. Trodde jeg slapp unna denne gangen, men i dag er jeg kvalm som ett fly, og kastet opp på jobb! NEKTER og sykemelde meg ;).. Håper det går over til i morgen!! Venter på valnøtter og mariakjeks nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dette svangerskapet som forrige veldig kvalm og klarer nesten ikke holde på maten. For meg forandrer hva jeg klarer og spise hele tiden, men appelsin, har jeg like lyst på som sist og det kaster jeg ikke opp av. Ellers så fikk jeg et tips om og ikke spise veldig søte ting, det har faktisk hjulpet litt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig morgenkvalm, men det hjelper å spise noen mandler og salte kjeks på sengen før jeg står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...