Gå til innhold

når begynner dere å prøve på nr 2??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 1,5 år og lurer på når vi skal begynne med nr2... Lurer på å prøve til sen sommeren.. men vet ikke om jeg er helt klar enda.. Hva er deres erfaringer? Hva er den perfekte aldersforskjell? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg angrer en smule på at jeg satte inn hormon spiral. D r ett år siden jeg tok den ut og vil si vi har prøvd sånn passe første halv år, og prøvd hardt den siste tiden.. uten resultat .. Skulle ønske 3 års mellomrom!

Skrevet

Det er vel mange meninger om hva som er den perfekte aldersforskjellen... Men her er det 2 år og 4 mnd mellom storesøster og lillesøster - jeg synes det er en veldig fin aldersforskjell :) Hadde lyst til å ha ca 2 år mellom dem, og det klarte vi sånn nesten :D

Jeg ble altså gravid med lillesøster når storesøster var 19 mnd.

Skrevet

Det er 18 mnd mellom mine to jenter og det er ein heilt fantastiske aldersforskjell. Hadde nok ikkje planlagt dei så tett, men er glad for at det vart slik.

Skrevet

Vi har en sønn som e litt over 1,5 år nå og vi ha veldig lyst på en til :) Begynte prøvinga for ikkje så lenge siden

Skrevet

hilser inn fra 1.tri :-)

gutten vår er snart 17mnd og blir nesten 2 år når denne kommer :-)

vi startet prøvingen for fullt da gutten vår var ca 10mnd (før det tok vi bare sjangsen å hoppa av i svingen).

VI syns det blir perfekt aldersforskjell :-) men det er veldig forskjellig hva folk syns om aldersforskjell. mamma'n min syns feks det er fint at førstemann begynner på skolen før nestemann kommer, det syns jeg er alt for lenge!

her ville vi hvertfall at de to første skulle få gleden av å være sånn noenlunde tette:-) så får vi se om jeg får mannen med på flere barn en gang senere!

jeg ønsker meg flere... <3

Skrevet

Vi har prøvd på nr 2 siden sønnen vår var 5 mnd. Nå er han 14 mnd. Håper det klaffer snart:-)

Skrevet

Vi har tenkt å prøve så nestemann kommer når gutten vår er to år - så får vi se om det går som vi har tenkt ;)

Skrevet

dattra vår er 2 år 4 mnd. vi har startet.. ville ha starta før, men pga jobb å sånn så venta vi til alt var på plass. :)

Skrevet

Vi er i første pp nå, og snuppa er snart 14 mnd :)

Skrevet

Hei :)

Vi begynte å prøve når datteren vår var 2 år - nå har hun fylt fire og vi har enda ikke fått noen flere - men håper jo det skjer noe snart da! Har bestemt oss for å prøve i ytterligere 1 år til, vil jo så gjerne gi datteren min ett søsken, hadde vært så koselig ;)

Har jo blitt gravid da men mistet først tvillinger i uke 12 i MA, deretter en spire i uke 10 i MA og en tidlig SA i uke 5 - prøver jo igjen, har ikke lyst til å gi opp enda :)

Datteren min kom helt uplanlagt - så der var det jo ingen problem, men nr 2 lar visst vente på seg :(

Håper på en liten spire snart :)

Lykke til!!!

Skrevet

Nå :) For å svare på spørsmålet ditt....

Datteren vår er nå 19 mnd., og jeg hadde på mange måte ikke hatt noe i mot å begynne å prøve på nr. 2 litt før. Men det er først nå jeg føler at kroppen min er i form igjen etter svangerskap, fødsel, barsel og jobbstart, så da ble det sånn. Avhangig av når vi får det til er hun da +/- 2 1/2 år når hun blir storesøster, og det skal nok bli bra.

Skrevet

Våre første er det 17 mnd mellom. Begge var planlagte og veldig ønska :) Denne aldresforskjellen har vært helt perfekt for oss. Greit med to små når man likevel er inne i rutinene. Nå er de 3 og 4 og har veldig stor glede av hverandre som lekekamerater :)

Skrevet

Vi risikerte å få 15mnd mellom nr 1 og 2. Men mini er nå over 1.5år og ingen spire på vei :-(

Skrevet

Jenta mi er 1,5 år i dag (hurra!:)) og jeg er i uke 32 med nr 2. Så hun blir 20 mnd når lillebror kommer.

Skrevet

Så spreke dere er da!!!! :) Imponert over så liten aldersforskjell.. Jeg synes jo egentli jenta vår på 1,5 krever nok hehe...

Men tror vi skal prøve til sommeren.. Da blir aldersforskjellen 2,5 år.. Tror d blir bra jeg :) Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...