Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg trenger oppshining. Ser ut som ei sliten husmor (noe jeg også er)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 God fuktighetskrem først Primer - må ikke, men pudderet osv blir mye finere på da. Concealer - hvis du føler for det=) Pudder - eller hva du måtte bruke=) Solpudder - bare når jeg føler for det. Øyenbryns gele/voks Maskara Noen ganger øyenskygge. Det bruker jeg =) Så da er det bare å finne det/de merkene du liker best. Jeg bruker, id, smashbok, the balm, loreal,
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 ja også bruker jeg vippetang=) Men ja toutube finner du mye bra=) Jeg har fått mye tips der. Søk på sminkevideo, sminke, sminketips osv. Jeg har også fått mye tips ved å lese blogger. Gå inn på blogg.no. Se på de som ligger på topplisten der. Gå inn på de forskjellige og se på sminketipsene, videoene de har lagt ut=)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Hvor lang tid bruker du på å legge alt dette da? Høres ut som et dagsverk;)
Gjest eelis+kian Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Dra til frisøren! En stilig frisyre er viktig, i hvert fall for meg. Hvis håret mitt ser slitent ut, ser hele jeg sliten ut. Jeg bruker bare mascara og rouge. Mascara åpner øynene, og jeg trenger ikke mer for å se fresh ut. Skal jeg på fest slenger jeg på litt øyeskygge. Less is more ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 hehe nei da tar ikke allverdens med tid. Før brukte jeg bare pudder, men ble tørr og det kunne klø litt osv. Jeg har fått masse tips via blogger osv, som nevnt over=) Jeg kjøpte først en fuktighetskrem (etter å ha prøvd en hel haug) som er kjempefin å ha under sminken. https://www.bootsapotek.no/butikk/s/products/view.html?p=476541&c=&g=false&ref=search vasker ansiktet med vann, og tar på denne. Mens den tørker finner jeg frem sminken. Smører primer i ansiktet, venter litt, tar concealer der jeg føler for det, så tar jeg pudder på og maskara. Drar over bryna med gele for at de skal holde seg samlet=) Det blir en vane, så går fort etterhvert=)
tante grusom master of law Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Jeg bruker 10-15 min hver morgen på sminkingen. Bruker følgende og er veldig fornøyd: sort kajal- lancome mascara- ysl false lashes concealer- ysl touche eclat foundation- ID Rouge- ID Dior skimmerpudder for litt glød.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Hehe ja ser jo nå at det virker som jeg bruker en haug med sminke=) Men egentlig er det jo bare id pudderet og maskara. Det andre er jo underlaget for at puddere skal se og sitter mye bedre=)
Gjest eelis+kian Skrevet 21. februar 2010 #11 Skrevet 21. februar 2010 Joda, jeg skjønner hva du mener. Jeg brukte også en del sminke før, men et sted på veien gadd jeg ikke mer. Det tok for lang tid på morgenen (jeg er kronisk upresis), og huden min er veldig sensitiv. Så lenge man ikke ser "sparkla" ut... :-)
Chupa chups Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Kjøp deg en selvbruningskrem til ansiktet. Bruk det én gang, så får ansiktet øyeblikkelig en herlig glød. Bruk en lett dekkrem der det trengs (spesielt under øynene og rundt nesa), og masse maskara. Bruk tanntråd og puss tennene. Og vips! Mer trengs ikke for å se fresh ut!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 Du ser ikke fresh ut med pudder, altså. Mer som ei sparkla gammelkjerring.
tante grusom master of law Skrevet 21. februar 2010 #14 Skrevet 21. februar 2010 hvis du ser sparkla ut, så bruker du ikke produktet på korrekt måte, eller så bruker du et dårlig produkt.
Himmel og hav Skrevet 21. februar 2010 #15 Skrevet 21. februar 2010 Når jeg ser litt "gusten" ut så legger jeg Helena Rubinsteins Force C maske. Den gir litt glød til fjeset. Maskara er et must for meg, for jeg har helt lyse øyevipper. De dagene jeg gidder så bruker jeg øyeskygge og eye liner, men det er ikke hver dag. Men det som funker om jeg ser litt trøtt ut er å legge litt rouge oppunder øyebryna, da ser jeg litt freshere ut. Uansett så synes jeg at man alltid ser friskere og finere ut med bare litt naturlig og "usynlig" sminke på dagtid enn med lag på lag med pudder og stæsj og kveldssminkede øyne, lepper og kinn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #16 Skrevet 21. februar 2010 Jeg er 32 men ble spurt om leg da jeg skulle kjøpe vin i forrige uke.. Ca 10-15 minutter før jeg skal sminke meg (før frokosten f.eks) påfører jeg en god dagkrem som gir god fukt uten å bli fet. Så en veldig lett underlagskrem(hud primer)/foundation for å jevne ut fargeforskjeller i huden.(hopper over dette når jeg ikke har behov for det) Et godt pudder i en fin farge som står godt til din egen hud, etter du har hatt på foundation. Selv bruker jeg Kanebo, noe jeg har gjort i 10-12 år. En smal kant med kajal helt i kant med vippene på øvre øyenlokk, får vippene til å se tettere ut. Øyenskyggen jeg selv bruker er i bruntoner for tiden, liker at det er litt shimmer i den. Deretter mascara. Tester nå ut Isadora's Wonder Full Mascara, men vil heller anbefale Maybelline's Colossal Volum Express.
Aliena Skrevet 21. februar 2010 #17 Skrevet 21. februar 2010 - Vær forsiktig med solpudderet. Mange som bruker for mye og for mørkt, da ser man bare sliten og skitten ut. Litt diskret rosa rouge er mye finere (finnes mange rosafarger, alt etter hva du kler) - I.d har mange fine shimmerprodukter som gir fin glød uten å glitre for mye. (clear radiance, flawless radiance osv) - Bruk brun eller brunsvart mascara/annen øyensminke i stedet for svart hvis du er lys i hud og hår (eller rødhåret) - En bitteliten dæsj lys skimmerkrem i indre øyekrok får deg til å se våken og opplagt ut. - Få øyenbrynene nappet/farget av noen som kan det. Det rammer ansiktet fint inn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #18 Skrevet 21. februar 2010 Samme prosedyre og tidsforbruk mht sminke som tante grusom her. Men jeg bruker i tillegg litt øyenskygge og lebestift. Liker å pynte meg og går ikke ut uten maska:) Når du blir dreven går dette som en røyk. Hovedfokus for meg er å få på det mørke rundt øynene- kajal, skygge og mascara. Også bruker jeg en del tid på å nappe og forme bryn, og sminke dem på morgenen. Et par pent formede og sminkede bryn kan gjøre underverker for blikket (oprah sa at når hun bruker øyenbrynssjablonger skriver alltid pressen at hun har tatt face-lift:) Og: selvbruner er bra, noen dager i uka (tar alltid på før sengetid så er jeg gylden og fin på morgenen). lancome og dior sine er bra:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #19 Skrevet 21. februar 2010 21.00- da har du brukt feil puddder. Enig i at tradisjonelt pudder ikke er flatterende, men I.D. sitt mineralpudder "smelter" liksom på huden etter påføring og får deg til å se litt retusjert ut. Og hvem vil vel ikke det?Bedre enn den beste flytende foundation jeg noen gang har prøvd, og det var for øvrig Kanebo sin liquid finish.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #20 Skrevet 21. februar 2010 Hvor kjøper man dette ID greiene? Vanlig parfymeri? Må ha veiledning til farge osv. Ser ut om ei sliten grå mus her...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #21 Skrevet 21. februar 2010 I.D er desidert best å bestille på nett, myyyye billigere. ellers selges det hos hudpleiere. men siden det er din første gang, bør du kanskje gå til en hudpleier for å finne riktig farge til din hudtype. Viktig at du kjøper riktig kost også, ekte hår. Jeg kjøpte min første boks (medium tan) og kost hos hudpleier, og siden har jeg bestilt på nettet. Kan få en boks ned i 159 kr på nett, mens hos hudpleier koster det noen hundre. Du kan jo evt spørre om råd til farge og så si at du skal komme tilbake og kjøpe når du får lønn eller noe.. hvis du ikek føler det blir litt kjipt
tante grusom master of law Skrevet 21. februar 2010 #22 Skrevet 21. februar 2010 Du kjøper id hos hudpleier eller parfymelle. Koster ca 400kr. Du kan eventuelt dra til en forhandler og finne ut hvilken farge du skal ha, og så kjøpe på nett. På strawberrynet.com koster de ca 160kr. Du må også ha en god kost.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #23 Skrevet 21. februar 2010 Ok, må finn en hudpleier da? Ekte hår?? Av hvem?
tante grusom master of law Skrevet 21. februar 2010 #24 Skrevet 21. februar 2010 ID har koster som er tilpasset pudderet. ID Kabuki brush er god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå