Gå til innhold

Sykemelding eller ei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14 uker i morgen og fryktelig sliten....kaster opp når det blir for ille. Sambboer og venninner sier at j bør sykemelde meg hvertfall litt for å få mer ro i hverdagen....syns det er så kjedelig å føle meg dårlig nå når j ikke var sånn de første 2 månedene! Første sjefen sa når jeg fortalte om knøttet var "husk at graviditet ikke er en sykdom"....uff....syns det er så vanskelig å ta hensyn til seg selv jeg.... Flere som føler det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var sykemeldt en månde helt fram til romjulen jeg og det er ikkeno å skamme seg over, er mange som plages med kvalmen. For meg ble det så gæli at jeg spydde opp til 5 ganger om dagen...og da er det bedre å ta seg noen uker og kjenne litt på formen enn å presse seg på jobb når man egentli har mer lyst å kose med doskåla dagen lang!

Sykemeld deg heller nå og kom sterkere tilbake senere :)

Skrevet

Jeg er også i kjempestuss...Ligger hele dagen og bare har ingen energi, gruer meg til å gå på jobb - for jeg har ingenting å gi!

Jeg har aldri opplevd slik forferdelig dvale jeg er i ;(

Skrevet

D viktigste er at du å barnet har der bra, å du kommer til å takke deg selv for at du sykmelder deg nå, for det synes jeg at du skal!

Jeg fikk den svangerskapskvalmen i uke 11. Var helt fin frem til da... så ble jeg sykmeldt i en uke først, å så i 2 uker til. Nå er jeg i uke 15 og jobber 50% som er mer en nok for meg kjenner jeg. Jeg er til tider veldig kvalm, og kaster opp når jeg kommer hjem fra jobb. Dagen etter, som jeg ofte er hjemme på, blir til viling rett å slett. Så vist du har tenkt å jobbe i d hele tatt, kan det vær godt med en "pause" til å komme deg på, slik at du kan sakte men sikkert, når du føler deg bedre... komme tilbake på jobb :)

Håper dette hjalp litt? Man mp virkelig kjenne på kroppen sin, så man ikke blir sykmeldt kjempe lenge istedenfor... å blir helt utmatta til babyen kommer.... Ikke sant?

Skrevet

Nei, jeg vet åssen du har det!! Stress å bare hente seg ett glass vann! Burde sikkert bare sykemelde seg uten dårlig samvittighet, legen ville det for 3 uker siden egentlig...men j nekta....uff, vanskelig syns jeg!!!

Skrevet

Takk, ja det hjalp !! Jeg vil jo helst jobbe, blir så fort lei av å være hjemme.....:) Men akkurat nå kjenner jeg at det er det eneste jeg har lyst til...slitsomt å være sånn "brekkende" og spyende....! Men må jo si at det hjelper å høre om noen likefrender der ute!!

viktigste er jo at baby har det bra! Og det er sant, kjedelig å være helt pumpa når bebisen kommer!!!

Skrevet

Kanskje du skal prøve deg på 50% da, vist du synes det er vanskelig/kjedelig å være hjemme så mye? For da har du liksom noen dager imellom til å komme deg på...

Skrevet

Det er uansett legen som sykemelder deg, ikke du selv, og gradert sykemeld. er nok et bedre alternativ enn å bli 100% borte fra jobb.

Skrevet

Spør legen om hun kan sykemelde deg litt. Selv er jeg nå sykemeldt 20 % og da blir hverdagen litt lettere. Jeg er enig i sjefens påstand om at "graviditet ikke er en sykdom", men har svelget noen kameler og innsett at redusert arbeidsstilling kanskje fører til at jeg klarer å stå i jobb helt it.

Lykke til og håper kvalmen og spyinga gir seg.

Skrevet

Jeg var sykemeldt fra uke 11--13, pga kvalme, dårlig appetitt og at jeg var helt utmatta... Når jeg så kom til bake på jobb var jeg i mye bedre form, og yter nå mye mer enn jeg gjorde de to siste ukene før jeg ble sykemeldt. Så mitt poeng er å høre på kroppen din, og ikke la det gå for langt. OG som jordmora mi sier: " Du er tross alt gravid i så liten del av livet, at når du først er det, skal du med god samvittighet lytte til hva kroppen din sier, og gjøre det som er best for deg og barnet ditt.. og ikke nødvendigvis jobben :)"

Skrevet

Jeghar også vært mye sykemeldt men det var søren ikke lett å få det.. jeg føler også at jeg er uten energi nesten deppa på en måte.. hmm eler så blir jeg bar eveldig fort sliten og da blir jeg i dårlig humør:p og jeg fikk fort vondt i magen hvis jeg anstrengte meg for mye.. men jeg syntes jeg ble motarbeidet av både sjefen og i hvertfall fastlegen min, herregud(ifølge henne skulle man nesten tro jeg fecka det hele)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...