Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Huff for en dag. Har vært alene med gutten på 16 mnd store deler av februar da mannen min har vært mye offshore. Og idag var han litt snørrete og hostete og det siste jeg trenger er at han blir syk. Så siden det var -15 og liten kuling ute, ble det innedag. Og da merket jeg hvor sliten jeg er etter å ha væt så mye alene med han i det siste. Gikk greit veldig lenge vi lekte og gjorde ting og koste oss. Men i ettermiddag når jeg skulle skifte bleie så var han helt krakilsk på stellebordet. Og plutselig mistet jeg tålmodigheten og skrek til han og holdt han hardt fast slik at jeg fikk stelt han. Følte meg sååååå dårlig etterpå. Men så gjentok jeg jo det da han helte hele middagen sin utover det nyvaskede gulvet, sånne ting en på 16 mnd bare gjør, de skjønner det jo ikke. Men jeg klikka fullstendig, hylte til han så han begynte å gråte! Så da begynte jo jeg å gråte og så satt vi der begge to da. Fikk heldigvis roet både meg og han og resten av kvelden koste vi masse. Nå sover han og jeg sitter her og gråter og føler meg som verden verste mamma. Kjenner meg ikke igjen, tenk å skrike til sin lille unge som ikke mener noe vondt med ting. Hadde aldri trodd det skulle være så slitsomt å være alene med han da, han er jo høyt og lavt konstant. Vet ikke helt hva jeg vil med å skrive det her, men måtte bare få det ut. All ære til alenemødre ihvertfall, det kan tydeligvis ikke jeg være så jeg må nok tviholde på mannen min...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Jeg er alene med tvillinger, velkommen i gjengen... Det ER slitsomt...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Har mann,men jeg gjør alt.... sliten??neida..It's life!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Ja puh det er slitsomt. Men var mer min egen reaksjon som satte meg ut. At jeg plutselig skal ta av slik bare fordi det er slitsomt, hva skjer da hvis jeg får flere... Nei huff, akkurat nå føler jeg meg ikke som mammamateriale... HI
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Hei. Jeg tror nok ikke dette er verdens undergang, selvom det kan føles slik nå. Jeg skjønner at du er frustrert og lei deg, men prøv å glem dette. I morgen er en ny dag med nye muligheter og blanke ark. Det er lov å bli sliten Sender deg en klem, og håper du får en fin kveld videre.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 jeg tror alle har slike reaksjoner når man er veldig sliten´. Ja man får dårlig samvittighet men barn glemmer heldigvis veldig fort.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Fint at du innser det selv da... Så må du prøve unngå det igjen.. Skriking og hyling til barn gir til gjengjeld mye trass og utilpasse barn. Få deg heller avlastning igjennom barnevernet.
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 du må ikke ha dårlig samvittighet:) sånn skjer med oss alle en og annen gang... her føler jeg d skjer ofte.. han er da 3 og i sin verste periode EVER!! han brøler tilbake, slår, biter og sparker i døra hvis han må i timeout.. d jeg og mannen min pleier og gjøre når vi føler vi har "klikka" (og får dårlig samvittighet,) er å prate masse om hva som skjedde og finner løsninger for hvordan vi skal takle sinnet hans neste gang d renner over. funker veldig bra!! skjønner hvordan du har d. men du er ikke alene, vi alle har en utblåsning. d er helt normalt. bare ta deg litt tid og tenk hvordan du kan klare og takle d annerledes neste gang. :) snart er du en kløpper på å klare å bevare roen:) selv om d helt sikkert ikke er siste gang du roper til han:) du er ikke en dårlig mor:):)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 å jeg tror IKKE du trenger avlstnig igjenom barneværnet for at du ropte til han to ganger!! som jeg sa, tenk over dette og snakk med noen, så finner du en bedre måte en den i dag:) ALLE kan gjøre "feil"
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Tusen takk for klemmer og fine ord fra dere! Jeg skal virkelig ta med meg tipset med å tenke igjennom hvordan jeg burde ha reagert slik at jeg kan gjøre det neste gang. Nå gleder jeg meg til jobb og barnehage imorgen og til en forhåpentligvis superfin mandagskveld med gutten min!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 21. februar 2010 #11 Skrevet 21. februar 2010 så bra ha en fantastik dag i morgen:) og husk vi er bare mennesker!
Hellobaby Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Tror den beste har gjort noe lignende en eller annen gang. Men merker du at du reagerer sånn framover, så ville jeg prøvd å forandre på situasjonen. At du får mer hjelp og avlastning, får hvilt deg nok osv.. Jeg vet hvor sliten man kan være, og hvor vanskelig det da kan være å alltid være pedagogisk korrekt når ungen trasser. Men å reagere utagerende tilbake, øker bare trassproblemer hos barnet. Bare husk at det går an å si unnskyld til barnet, og si at mamma tok feil. At det ikke var dets feil osv. Hilsen ei som alltid har vært alene med sine elskede barn! :-)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 Lol.. Avlastning gjennom barnevernet fordi hun har ropt til barnet sitt to ganger? Tror barnevernet kommer til å bli mye mer overarbeidet enn de allerede er da i tilfelle:) Det er lov, og det er menneskelig å bli sliten. Og da blir man sur og lei. Alle opplever det, men prøv å husk på hvor dårlig samvittighet du satt med i kveld neste gang du holder på å sprekke. Det vil nok hjelpe deg til å klare å bite det i deg. Ellers er jo avlastning en god idè da.. Fra familie og venner. Det er deilig med hjelp når man er så sliten, og sikkert mange som har lyst til å hjelpe til:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #14 Skrevet 21. februar 2010 Jeg kjenner meg igjen så utrolig i det du skriver, jeg har også skreket til barnet mitt noen ganger, og får så utrolig dårlig samvittighet! Elsker jo barnet mitt over alt på jord, vil h*n ikkenoe vondt og ville gått i døden for h*n(ne) Likevel kan man miste besinnelsen og det føles vondt etterpå. Ble faktisk glad når jeg leste svarene du fikk, dette kan skje den beste:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #15 Skrevet 21. februar 2010 Jeg føler med deg nå, jeg har også brølt til ungen min når jeg har vært helt utslitt og ungen har vært krakilsk og vanskelig. Følelsen man sitter igjen med etterpå er grusom og jeg også gråt like mye som ungen min etterpå, men så går tiden og det roer seg ned, man inser at begeret da var fullt, men alt det andre gode man gjør sammen veier opp for den ene dagen der alt gikk galt! Skjer dette veldig sjeldent så er det ingen fare, men hvis å brøle til ungene og holde de fast blir måten å snakke til de på så trenger man helt klart avlastning. Sikkert ingen fare, du vet hva du gjorde og at det ikke var den perfekte måten å gjøre det på, du vet også hvorfor du gjorde det fordi du er sliten. Rimelig sikker på at de fleste opplever dette en eller flere ganger mens ungene er små!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå