Gå til innhold

Hjelp til barnevogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke peiling på barnevogner, har alldri satt meg inn i det før det nå blir nødveldig. derfor spør jeg dere om hjelp :P Har dere noen å anbefale? Jeg trenger en som ikke er for tung, lett å kjøre og grei plass til å ta med seg ting siden jeg blir avhengig av buss de ukene barnefaren er på jobb. Den må også være god for barnet å ligge i såklart =) Tenkte å kjøpe en ny, så hva ligger prisen på sånn ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt emmaljunga mondial duo i cremeleather. Den er fantastisk å trille, god plass i i understellet hvis du velger classic understell. Sportstellet har en tendens til å synke ned i bakken hvis du handler et par poser med mat f.eks. Bagen er stor og god til barnet.

Minuset med vogna er at den er tung da! Men skal man ha en vogn med alt man ønsker blir det alltid en minus eller to. Vogna er dyr, men holder seg godt i pris. Jeg måtte ut med 7900 for vogna. Lykke til med vognvalget. Dette er i allefall en vogn med god kvalitet, stabil og god. Mannen min bruker også bilen mye så blir selv avhengig av buss og mye spaserturer. Derfor valgte jeg denne vognen etter masse anbefalinger.

Skrevet

Jeg velger også Emmaljunga igjen. Men ønsker meg den som heter Duo Edge. Den har størst bag. Takker for tipset til katta over her ang understell, for vurderte litt sports understellet på grunn av vekt. Men vil heller at den er litt tung enn upraktisk. Jeg syns de er veldig gode vogner å trille selv om de kan være tung å løfte. Og kjempefine!!!

Mine argumenter for akkurat denne vogna: Vuggefunksjon på baggen, myggnett integrert i kalesjen, stødig, fin, stor bag og som nevnt over her at de holder seg fine og med lite feil og rust som jeg har opplevd med for eksempel Quinny.

Skrevet

Gå inn på www.barnevognguiden.no og les litt der!

Eg har bugaboo cameleon, og har vore storfornøgd med den.

Fordelar:

- stor bagdel

- alt-i-eitt-vogn, altså bag først og så sitjedel, så slepp ein kjøpa to vogner

- superlett å trilla, kjem til overalt

- ei av dei lettaste vognene på markedet, kun 9 kilo. Praktisk inn på buss!

- blir veldig lita når du slår ho saman for å f.eks å ta med inn i bil, og er veldig lett og rask å slå saman.

- fins i mange fargar

Ulemper:

- dyr, trur ho kostar 7000 kr ny

- ikkje så veldig stort bagasjerom, og litt vanskeleg å koma til det med bagen på

Skrevet

hei sjokolademonster. Godt jeg kunne tipse deg litt hihi. Liker best sportsunderstellet, men har hørt fra maaange at det er upraktisk. Så først på en edge jeg også, men da jeg kun er 163 høy og sliter med leddsmerter passet mondialen best for meg. Men fantastisk flotte vogner begge to!

Skrevet

heihei :)

jeg har kjøpt Mountain Buggy (tidligere One tree hill, OTH). Tanten min har denne vognen å er kjempe fornøyd med den, den er lett å trille, lett å pakke sammen og veier nesten ingenting.

eneste som jeg syns var litt minus var at baggen var litt liten. er jo litt synd om ikke ungen passer den når det blir vinter igjen. menmen.. det problemet tar jeg når den tid kommer:p

Skrevet

Vi skal ha Simo kombivogn, den er på tilbud på barnas hus nå til 5998,- i et par uker framover. Simo er best for norske forhold og er en stor fin barnevogn med stor bag, og det er igrunn litt viktig for oss hvertfall. Vet flere som har brio og emmaljunga som har klaget på at bagen er for liten, og med mindre dere er mye ute å reiser og på farten så kan det da være like greit å ha en større vogn :)

Skrevet

Har selv hatt teutonia spirit, en trehjuling. Har hele tiden vært super fornøyd med den. Lett, god og trille og tar liten plass. For meg har bagen vært stor nok. Kjøpte en brukt simo til sovevogn i barnehagen. Den veier vel 7-10 kg mer, men utrolig nok er den lettere å løfte når den er slått sammen. God plass i vogn og bag. Lett å trille og mye bedre plass til varer. Så etter å ha ledd av disse stoore, tunge vognene, er jeg nå stor simo fan, og hadde nok heller kjøpt det neste gang.

Skrevet

vi har bestilt emmaljunga duo edge denne gangen =)

stor og god plass til babyen og ligge i. kjøpe med sportsunderstell.

om du er smart så spør du om de har noen vogner fra året før for da kan du få de litt billigere =)

Skrevet

Vi har også bestilt Emmaljunga Mondial Duo, med sportsunderstell. Har ikke hørt før at det sportsunderstellet er upraktisk slik Katta skriver, så det var en strek i regningen for min del... Nåja, den ser såpass mye kulere ut med det understellet så jeg få leve med det ;o)

Vet ikke hvor i landet du bor Noregsgard, men hvis du har muligheten til å reise til Sverige og kjøpe vogn så er det ganske mye å spare på det. Omregnet i NOK betaler vi ca 6500 for vår vogn når vi kjøper den i Sverige.

Skrevet

Da vil jeg få anbefale Emmaljunga City Cross til deg! Den er kjempelett (kun 11 kg), supergod å trille og med god plass under. Den har vunnet flere barnevogn-tester i det siste, og det jeg spesielt vil trekke frem er at sportsdelen kan vendes MOT deg- slik at du kan se babyen og prate med den/ putte smokk osv på tur=) At sportsdelen ikke er vendbar er et stort minus ved mange konkurrerende vogner, f.eks OTH/ TFK. Bugabooen kan vendes begge veier, men har utrolig dårlig fjæring og blir derfor ganske stiv å trille.

Bagen på City Crossen er romslig og god, og kan enkelt klikkes av understellet. Fordi den er så utrolig lett er den praktisk å bære med seg inn på cafe osv, jeg feks bar bagen opp 4 etasjer uten heis hver dag;)

Les mer her,

http://www.barnevognguiden.no/siste-nytt/test-av-barnevogner.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...