WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 8,5 mnd frukt/eple grøt middagsglass brødskiver m leverpostei fruktmos på glaa/4 pack fruktbiter i babyfeeder mme
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 8,5 mnd er junior nå han får: Brødskiver med leverpostei, smøreost og jordbærsyltetøy mme grøt fruktpure med div smaker sånn 4 pack litt yogurt med blåbær(kjøpt i sverige, finner det ikke her) Alt forskjellig av middagsglass Pluss litt div av middag vi har.. Han har jo smakt på det meste da, bare ikke godis og noe sånt søtt..
ScaryMama Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Men kan babyer spise leverpostei (salt) og smøreost (salt og melk)? Har ikke gitt henne skiver fordi jeg ikke trodde de kunne spise slike pålegg...
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 jo det går bra:) er ikke mye det er snakk om da og ikke ofte...man må begynte i det små og øke etterhvert..er ikke lenge til ett år og da kan de jo i grunn spise alt... kjør på sier nå jeg... er veldig for å la junior smake på mest mulig:)
Strandloppa og lillebror Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Hvetegrøt, havregrøt, ris/pastagrøt Brødskive med smør og leverpostei Middag: kylling/laks/svenekjøtt med grønnsaker, poteter/ris og litt olje Banan/pære
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2010 Hva med fiskeboller/fiskepudding?? Trodde man egentlig burde vente lengre med egg og fisk jeg... Men så fant jeg denne barnematguiden: http://www.klikk.no/foreldre/baby/article240309.ece 8–10 måneder: Barnet er i stand til å spise nesten det samme som samme som voksne. Dessuten trenger du ikke mose eller lage puré av alt.Skjær maten opp i små biter. Trygge matvarer: Brødskiver, frukt i biter,måltider med ris, pasta, poteter, forskjelligegrønnsaker, kokt kjøtt, fisk og egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå