Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde forsøk nr 2 i januar og er kommet opp i 21.000 i medisiner, vi tenkte å ta det siste forsøket i mai.

Ventet dere med å sende inn krav til dere var ferdig med alle forsøkene, eller sendte dere "underveis"?

Vet jo om denne 6 mnd regelen og lurer derfor på om det er lurt å sende kravet for de 6.000 kronene nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed fra NAV om at vi skulle vente med å sende inn til vi hadde hatt alle tre forsøkene - de ville se alt under ett, og ikke å papirene tilsendt fortløpende. Såvidt jeg husker var det slik at 6 måneders-regelen gjaldt fra det siste forsøket, og ikke fra det første, slik at det går greit så lenge man sender papirene innen 6 måneder etter det siste forsøket. Men det er en stund siden for vår del, så jeg er jammen ikke hundre prosent sikker..

Skrevet

Jeg ville sendt papirene inn nå. Tror kravet er at man skal sende inn innen 6 månender fra man overskred 15.000 kr, uavhengig av antall forsøk. Får man ikke satt inn egg, teller jo ikke dette som forsøk men man får likevel refundert alle medisinene.

Helfo informerte meg om at behandlingstiden kan være opptil 8 uker før utbetaling foretas. Så like greit å komme inn i systemet :)

Skrevet

Hjertelig takk for svar:) Skal ta kontakt med NAV i morgen!

Skrevet

Det er ikke NAV, men HELFO som håndterer refusjonen. Ringte NAV her forleden og fikk beskjed om at dette skal til HELFO. Se helfo.no så finner du adressen for din region. Du må sende inn originale kvitteringer, samt dokumentasjon fra klinikken din på at du har gjennomført forsøk + oppgi kontonr ditt da :o)

Skrevet

Vi sendte inn etter det forsøket der vi gikk over 15000-grensa. Så sendte vi inn igjen etter de to siste forsøkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...