vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Var hos gyn og er etter min egen beregning 6+5 og fikk målt hos gyn at embryoet var 7,5mm, men gyn sa at det tilsvarte at jeg var 7+4, noe jeg ikke får helt til å stemme etter målingene som står på internett og i svangerskapsboken min. Hvem har rett egentlig?
3skjønne_vidundere<3 Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 om hun målte dette med ul, så skal du høre på det. Ul-termin er mer riktig enn menstermin pga ulike eggløsninger.
vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2010 Skjønner bare ikke hvordan det kan stemme når det står at: Fra 7 uker og 0 dager til 7 uker og 6 dager av svangerskapet. Lengde: 9-14 mm Samme står i boken min. Burde ikke embryoet være litt over en cm da viss jeg liksom skal være 7+4? Blir bare forvirret her. Hadde bare sex rundt de dagene jeg hadde el, og er helt sikker på når el var, så skjønner ikke helt hvordan jeg kan være nesten en uke lengre på vei da. Synes min egen beregning høres mer logisk ut i forhold til målene, men skal jeg bare stole på gyn da? :/ Vil jo selvfølgelig være lengst mulig på vei, men får det bare ikke til å stemme.
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 jeg var på innvendig ultralyd da jeg var 7+1 å da va bebi 99mm, altså 1cm nesten. står på ultralydbildene. klem
vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2010 Regner med du mente 9,9mm? Dine mål er da helt korrekt etter hvor langt på vei du er ifølge internett osv. Så skjønner ikke at jeg skal være 3 dager lengre på vei enn deg når embryoet er 2,5mm mindre, det skal jo vokse nesten 1mm pr dag rundt disse ukene? Hm. Hun sa at jeg kunne umulig være så kort på vei som jeg selv beregnet for da hadde hun ikke sett hjertet slå på ul, men hallo? jeg var jo 6+5, å hjertet begynner å slå i slutten av uke 5 etter det jeg har lest. Sukk, vet ikke hva jeg skal tro?
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 forstår du blir litt frustrert, jeg tror jeg hadde gått etter din beregning, vis jeg var deg. på dette tidspungtet er jo embrioet lik i størrelse hos di fleste, sa vertfall min gyn. så tror kansje du har rett. men du kan jo alltids vente noen uker å ta en ny ultralyd å se hva den vider da. mente 9.9mm ja hehe. går litt fort i svingene her:P men ja hjertet begynner slå i slutten av uke 5 så vis du var litt over 6 uker når du hadde ultralyden så er det fult mulig å se et hjertet som slår! lykke til!
vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2010 takk for hjelpen ja, tror egentlig jeg burde stole mer på min egen beregning, så får jeg heller bestille en ny ul om noen uker. Synes dagene går så seeeent i 1.tri, skulle ønske de gikk litt raskere, hehe
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 hehe ja helt enig, alle sier at svangerskapet går så fort, men syns det bare sniker seg avgåre! er 9+4 idag å føler enda det er en evighet til jeg passerer di 12 første ukene!!! skal på ny ultralyd den 23 mars, men prøver ikke tenke på det enda for det er jo en evighet til:P
vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2010 Heldig du er som har kommet så langt da, hehe, jeg er ''bare'' 7+4 i dag etter min egen beregning De få ukene som har gått siden jeg fikk positiv test føles ut som en eeevighet! Gleder meg til jeg er ferdig med de 12 første ukene, da går ukene raskere, gjorde ihvertfall det sist gang
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 ja satser på det, dette er min første så alt er liksom litt nytt, men spennende! lykke til så satser på på 2 trimester om ikke så alt for lenge!
vi3blir4 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2010 ja, det er litt ekstra spennende første gang da når alt er nytt men absolutt spennende andre gang også, hehe har en gutt på 11mnd fra før, så blir to tette her. må ha masse lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå