Gjest Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Hei jenter! Nå har jeg født, 9 dager før termin (som er 23.02). Våknet natt til mandag kl.00.30 av at vannet gikk. Ingen rier eller smerter. Men proppen hadde gått søndag formiddag. Ringte sykehuset fordi jeg ikke trodde hodet var festet. Fikk beskjed om å komme til sjekk. Vel kl.01 var vi på føden, og ble koblet på CTG. Plutselig begynte noen rier, korte men vonde. Kavaleren min lurte på om vi skulle reise hjem igjen i påvente av at ting skulle ta seg opp. Jordmor ville bare kjenne litt på åpning først. Da var det 5cm åpning, og helt avflatet. Plutselig sa det PANG, og riene kom med ett minutts mellomrom. VI ble kjørt inn på fødrommet og jeg ba om epidural. Anestesilegen kunne ikke komme før om 30 min. Vel, tenkte jeg, det drøyer vel litt denne fødselen også... 20 min senere var smertene så intense at jeg trodde jeg skulle gå ut av mitt gode skinn Riene avløste hverandre-fra topp til topp- uten stopp. Nå må jeg ha noe smertestillende sa jeg. Jordmor kjente etter åpning på nytt, og sa bare at Nei, her skal det fødes nå. Da var det bare å kline til. Eneste måten å bli kvitt smertene på var jo å få ungen ut, så jeg mobiliserte det jeg hadde og presset det jeg var god for. Kl.03.10 ble lillegutt født. 2timer og 40 min etter at jeg våknet hjemme i sengen av at vannet gikk! Så nå har jeg opplevd både en laaaaaaaaaang og slitsom fødsel, og en styrtfødsel. Jeg vet hva jeg ville foretrekke neste gang om jeg fikk velge! Vel er styrtfødsel intenst når det står på, men en rekker ikke å bli så sliten, og har masse krefter igjen etterpå!!! Så det synes jeg var den beste fødselen av mine to.... Vi dro hjem fra klinikken mandag formiddag. Og koser oss nå som en liten familie på 4. Lykke til til alle dere som venter i spenning i disse dager! Det er fantastisk når det er over!!!!!!
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en rask og fin fødsel. Tror jeg bestiller en sånn fødsel;o) Kos dere masse i tiden fremover!
3 barnsmamma snart**FØDT** Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Gratulerer så mye:-). Har som deg hatt en lang fødsel og en styrt-fødsel, veldig spent på hva som skjer denne gangen:-). Kos deg med dine søte små!
¸.•´¯`•.♥michelle♥.•´¯`•.¸ Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Gratulerer så masse:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har nå 9 dager til termin, så jeg ønsker å legge inn en bestilling på samme slags fødsel som du hadde pluss samme tidspunkt :-P Gratulerer så mye :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå