Gå til innhold

Fødselen nærmer seg


tilletull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er så mange tanker rundt det med fødsel....

Jeg tenker som så...ut skal hun...uansett:)

Hun kom inn, så ut må hun også! Istedet for å grue deg til fødselen så kan du jo prøve å fokusere på alt det fantastiske etterpå? !Hjelper meg iallefall!

Dette blir tredje gang for meg...og jeg begynner å huske følelesen godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har merket at fødselsangsten har begynt å komme snikende nå. Har levd i en boble frem til uke 25, har levd fra uke til uke, levd i nuet og ikke tenkt så mye fremover. Nå har det gått opp for meg at det er ingen vei utenom. Hadde en forferdelig fødsel forrige gang, og tre aborter mellom da og nå, så merker at jeg er litt frynsete i kantene. Får ta temaet opp på svangerskapskontrollen neste gang og forsøke å snakke meg ut av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri født før, så jeg vet ikke hva jeg har i vente. Men grue meg gjør jeg ikke. Jeg er så nysgjerrig på hvordan han er å holde, hvordan lynnet er, om han har arvet mitt røde hår eller om han får farens lyse, osv, at det overskygger alt.

Og så er det jo bare å se seg rundt når man er på et kjøpesenter for eksempel, at hun tynne flisen der har fått det til, og hun der uten noen hofter fikk det til og hun der som ser ut til å ha null kondis fikk det til, og jaggu hun som ser ganske lik ut som meg klarte det også gitt. :)

Satser på det går ganske greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenker stadig mer på fødselen. jeg gruer meg ikke nevneverdig. husker det er slitsomt og smertefullt. men husker og at det gikk over med en gang barnet var ute :)

dette er tredje barnet, jeg har en fødsel og et keisersnitt bak meg. denne gangen vil jeg så gjerne føde normalt. er så deilig følelse når en får det lille barnet på magen. det er hva jeg husker best fra første gang...keisersnitt var ikke noe stas. følte meg snytt for noe viktig!?!

 

kjenner ikke det nærmer seg noe ennå... har så mye jeg vil ha orden på først. sortere klærne til de store og ordne til den nye bebisen ol :)

men det er gjerne like greit å gå i gang med disse tingene. ting tar tid og det er greit å ha tid før fødsel der slike ting ikke henger over en og lager stress :) tidsnøden kommer nok snikende innen et par uker tenker jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette første gang jeg skal føde. Tenker veldig mye på hvordan det kommer til å bli. Mest av alt tenker jeg på smertene og om det kommer til å ta lamg tid før det hele er over. Prøver å motivere meg selv med den fantastiske tiden som kommer etterpå, men tanken om at jeg gruer meg til selve fødselen henger fortsatt over meg, lell om det ikke er noen annen utvei :)

 

Har ikke pratet veldig mye med jordmor om fødselen osv enda, men lurer på om kanskje det kan hjelpe. Skal også på svangerskapskurs på Ahus i April der vi skal gå igjennom alt som kommer til å skje når jeg kommer dit. Gleder meg veldig til det :) Noen som har tenkt på å føde i vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...