Gå til innhold

har dere fått innkallelse til ordinær ul?


MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3

Anbefalte innlegg

jeg har ikke fått noe.. må man bestille time selv eller er det fastlegen/jordmor som gjør det ? jeg var på første ktr hos legen på mandag , men han sa ingenting om at han sendte henvisning til ordinær? kanskje han gjorde det alikvel selv om han ikke sa noe? eller er det jordmor som gjør det ? eller kanskje jeg må ringe dit selv.. noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk innkallelsen fra sykehuset der jeg har fått fødeplass to uker etter jeg var hos legen første gang. Tror legen registrerte meg hos sykehuset og det er de som står for UL, så vidt jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk innkallelse en uke eller noe etter min legetime..og legen min sa og at ho ordnet det.. men tror det er helt vanlig at det blir ordna.. men har du ikke hørt noe om et par uker kan du sikkert høre med jordmor for ho bør vite hvordan du skal forholde deg til det.. men eg tror at legen din skal ordne det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ordnar ved å senda inn eit skjema og senda til næraste sjukehus. Det pleier å ta eit par veker før du får brev frå sjukehuset med ein dato, så alt er nok i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært på første ktr hos legen enda så ingen papirer er sendt inn, og dermed heller ikke innkalt til UL, men skal ta UL privat den 4 mars så det gleder jeg meg til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eller legen din må søke om fødeplass. Det er fra sykehuset hvor du får plass som sender deg innkallelse til ul.

Jeg søkte fødeplass på egen hånd, og fikk innkallelse til ul sammen med den midlertidige bekreftelsen om plass :o)

Legen din har nok ikke søkt dersom du ikke har oppgitt noen ønsker om fødested.. Jeg ville ringt og hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig, som de sier over her, at legen/jordmor sender inn søknad om fødeplass på første kontroll, og dermed får du brev fra sykehuset at det er satt opp time til ul.

Jeg søkte også fødeplass på egenhånd via mail på ullevål, og fikk brev i posten om ul uka etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...