Krisma Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Er det mulig å sjekke selv (eller få partneren til å gjøre det) om livmorhalsen er moden? Har lest et eller annet om at hvis livmorhalsen er moden kjennes den ut som mykt leppevev, mens hvis den er umoden er den mer som en nesetipp. Noen som vet? Begynner å bli klar for å få denne ungen ut nå, ja.
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Har hørt samme rykte, men har aldri gjort det selv på mine 4 barn. Klar som et egg jeg også for å møte lillegutt i magen nå.
Diddels Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 http://www.barnimagen.com/forum/thread/137852335
Krisma Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2010 Takk for nyttig tråd! Vet ikke om jeg skjønte nok til å gjøre et kvalifisert forsøk, men det kan vel ikke skade å prøve :-)
mamman til to gutter Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Det kan faktisk skade å prøve... Det er en grunn til at mange jordmødre og leger ikke ønsker å gjøre det og hvertfall ikke før terminen. Du kan få stort ubehag av det og i verste fall starter det fødselen før fødselen burde starte.
Krisma Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2010 Ubehag skal jeg klare å leve med (en pølse i slaktetida i disse dager), og siden jeg har termin om en uke er jeg ikke så bekymra for om fødselen skulle starte...Vi får se - tror jeg skal teste dette senere. Er høyst tvilsomt at jeg finner noe uansett...
Diddels Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Sambo kjenner etter for meg, og kunne konstantere ingen modning, så man kan bli skuffa, men gøy å vite da Merker omtrent ingenting, men pass på INGEN negler og medisinsk sprit først! Det har gått bra hver gang
Annci<3 Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Er ikke av den nervøse typen som tror alt er farlig, men dette hadde jeg ikke gjort! Det er ikke meningen at vi skal drive å fikle og kjenne etter selv. Tviler på at noen lege eller jordmor hadde gitt deg klarsignal på dette bare for at du skal kunne stille din nysgjerrighet. Nei vet du hva, hold fingrene for deg selv!
Krisma Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2010 Gode råd, Fucoc - takk! Men jeg må dessverre konstatere at jeg etter to små forsøk ikke kjenner noenting, så blir vel pent nødt til å vente på jordmor. Så veldig farlig (gitt at man tar sine forholdsregler) kan jeg likevel ikke tro det er,- andre og mindre sterile ting kommer jo opp dit og både dulter og dytter, så hvorfor en forsiktig finger skulle være så ille forstår jeg ikke helt ;-)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Så sex kan vi altså ha i bøtter og spann rundt termin, men nåde den som lurer inn en finger for å kjenne? Javel, akkurat, men d var jo logisk...
_Amanda_ Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Selv er jeg ikke så opptatt av å sjekke modning. Det må vel skje når det skjer allikevel, tenker jeg.... Men når det er sagt så kan jeg ikke forstå hvorfor det er så farlig å stikke en finger inn der..? Som Kulerunn&sunn også sa, det er jo helt ok med sex.. Hvis fingeren eller større saker kan puttes inn der for seksuell stimulering, hvordan kan det da være farlig å få noen opp der ellers? En ting jeg lurer litt på er hvordan det føles når man er moden. Hva kjenner man egentlig etter?
Diddels Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Hvis du ikke vil er det bare å la være. Det er pussig hvordan folk på denne siden - og alle andre sider skal farliggjøre absolutt alt; uten at de har noe hold for å gjøre det. Dessuten ble det spurt etter hvordan man kjenner modning selv - og jeg svarte.
Diddels Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 https://ecommerce.firstpointmanagementresources.com/ICEA/PortalTools/Shopper/Images/IC9003sm.jpg På det første bildet ser du en normal hals, og du kan liksom kjenne tuppen stikke ned. Er det antydning til modning/åpning kan du kjenne det litt mindre "spist" som det sier deg noe dårlig forklart >.< Hvis det er flatet ut og åpning, så kjenner du det helt klart.
to gutter og ei jente Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 klarte ikke finne dette bildet:( måtte bare sjekke selv i dag siden jeg har hatt så med vonde kynnere og nedpress pluss stikkninger. og da var det helt flatt der inne og jeg kjente babyens hode pluss at jeg jeg kunne ta en finger inn... har termin 1 mai så hu får bare holde seg der litt til, kan uansett ikke føde for har to ks fra før. så blir vell ks 10 dager før som med de to andre:)
to gutter og ei jente Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 du burde kanskje ringe sykehuset???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå