Gå til innhold

uke 28-29- hvordan er livet i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er livet i magen deres? jeg merker det så vidt:( kjenner henne innimellom, så vet dær er liv..men i forhold til før så er det ingnenting:( vet jo det at dær er dårligere plass, men skal det være slik? hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg har ikke kjent at mengden liv er redusert, men jeg kjenner at bevegelsene er annerledes. Kan f.eks kjenne at babyen strekker på seg, noe jeg ikke kunne kjenne før. Men, jeg kjenner også fremdeles spark, at babyen flytter på seg hvis jeg stryker på den eller dytter på den og at han tumler rundt der inne.

Hadde jeg kjent at det ble markant mindre liv over en periode, så tror jeg at jeg også hadde blitt bekymret. Og da hadde jeg nok ringt jordmor eventuelt legevakt nå som det er helg.

Har du prøvd alle triksene med å drikke sterk saft, drikke et glass med noe veldig kaldt, dytte på babyen osv?

Jeg syns ikke man skal ta noen sjanser med babyen i magen, så er man bekymret så skal man ta den telefonen. Kanskje sier de bare at det er helt normalt, og da slipper du å bekymre deg mer :-)

Skrevet

Hos meg har aktiviteten variert veldig nesten fra uke til uke... Noen uker holder han det gående med voldsomme spark og baluba nesten hele døgnet,mens i perioder har han vært veldig rolig, og jeg har bare kjent et dunk nå og da som bekrefter at han er der.

Når du er i uke 28-29 så er det jo mange babyer som driver og snur seg, og hvis hun sparker innover (mot din rygg) så vil du ikke kjenne det så godt...

Skrevet

nei det føles ikke sann i det heletatt hær:/ kjennes nesten som bevegelsen jeg følte helt i begynnelsen av svangerskapet..laaangt vekke liksom..synes ikke kald drikke hjelper noe særlig nei..men som sakt, jeg kjenner jo at det er liv dær,men ikke noe spark,ingenting kraftig og markert:( det er akurat som at hunn sover, å gjør små bevegelser i søvne, om du forstår:(

blir så urolig..åsså skal det vel sies at jeg var innom jordmor for noen dager siden å fikk lyttet på henne, å da var jo alt fint..selv om hun var rolig:)

Skrevet

ja kanskje det er noe slikt, håper det :) takk for svar:)

Skrevet

Jeg er nå 32 uker, og kjenner mer og mer bevegelse, og mindre spark. Dette har jeg gjort hvertfall i noen uker. I uke 27 var jeg til og med innom føden for en sjekk, syntes jeg kjente lite liv i et par dager. Heldigvis var alt bra, masse liv og røre som jeg ikke kjente så godt da han lå og sparket innover mot ryggen min. Jordmoren sa også på kontroll i uke 29 at nå kjentes kanskje mer bevegelse enn spark. Så jeg tror ikke du trenger å være så veldig bekymret. Men stol på magefølelsen, er du bekymret så ta en telefon til lege, jordmor eller evt. føden.

Skrevet

ja kan fortelle at jeg ble tatt inn på kontroll, jenta mi lå i en C, å med beina innover- så ikke rart jeg ikke "kjente" henne:p

sterk å fin, 1400g:D <3

tusen takk for gode svar:)

Skrevet

jeg er 32 uker akkurat idag og kjenner veldig lite liv om dagen. Var på føden i går og de sa det kunne hende at siden lillegutt hadde snudd seg me ryggen mot magen min,ville jeg kjenne mindre spark. Har kjent litt mer i går kveld og idag men er ikke som før:-( men det er nok ikke fordi babyen har dårlig plass for de har rimelig greit me plass fram til uke 35:-) men så lenge du kjenner liv så trenger du ikke bekymre deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...