Gå til innhold

Til dere som har gått "lenge" over termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå ti dager over termin og veldig lei. Lurer på hvor vanlig det er å bli satt igang når det går lenge over termin eller er det mer sannsynlig at det starter av seg selv? Skal til kontroll om to dager men har fått beskjed om at det ikke er gitt at jeg blir satt i gang da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk 13 dager over for et år siden.

Da var det overtidskontoll på dag 14 og om alt sto bra til skulle jeg vist inn hver annen dag . dvs dag 16 og 18 før de satte igang.

De ville da gjøre en ny vurdering for hver gang

Jeg var innstilt på å komme igan av meg selv, det som stresset meg var at man ikke fikk overtidskontroll før dag 14.

Selv når jeg var inne på sykehuset på dag pga mulig blodpropp, nektet legen å undersøke modning og åpning, fikk bare beskjed om at det ville bli gjort på overtidskontroll

Fødte rett etterpå så fikk føde uten igangsettelse den gangen også.

Jeg tror det er stor sannsynlighet at du kommer i gang av deg selv, for det er en grunn til at de venter lengst mulig.

De har tro på at snaaaaaaaart starter fødselen din

Syns forøvrig at det er en del som føder rundt 10 dager over så jeg tror du føder snart xxxxxxxxxx fingrene

Hvordan er ul terminen i forholdt til mensterminen din?

Skrevet

Takk for svar. Håper jo at det skal starte av seg selv men merker jo at jeg blir mer og mer engstelig for at noe skal gå galt til lengre tid det går. Har også hørt en del som går 10-11 dager over termin så satser på fødsel i dag eller i morra :) Menstermin er 3 dager senere enn UL-termin så kan jo vere den som stemmer også.

Skrevet

de setter deg igang på 12 dag,er mest normalt tror jeg....var det de skulle med meg.. men kom av seg selv på 13 dag...

tror ikke det er mange sykehuser som lar det gå mer en 14 dager..

Skrevet

Gikk 15 dager over i 2007, ble satt i gang den 14 dagen også kom han den 15 dagen:S

Skjønner godt du er lei, men det er ikke godt å bli satt igang heller:( det ble i allefall for meg en PANG fødsel som var over på nullkommanix:S

Masse lykke til, håper den starter av seg selv!!

Skrevet

Jeg fødte 17 dager over i 2008.

Var inne til overtidskontroll etter 13 dager, ul og ble strippet, også ble jeg innlagt den 14. dagen, hadde 2x2 dager med modningspiller i skjeden uten at noe skjedde.

Den 16 dagen tok de vannet og satte meg på drypp. Etter 12 timer med rier og lite fremgang (4 cm) åpning, endte det med keisersnitt..

Sta liten pjokk jeg hadde inni der gitt..

Så jeg har som du skjønner veldig dårlig erfaring med det å bli igangsatt.

Men er ganske sikker på at jeg var så uheldig som det går an å bli.. Hehe!

Skrevet

Jeg er nå 9 dager over teminen, blir satt igang i morgen om det ikke skjer noe i dag. Håper at ting går av seg selv, men vet at babyen er litt stor og helt ferdig så nå kan han bare komme :)

Skrevet

Skulle bli satt igang dag 12 forrige gang, men natt til den 11. dagen startet det av seg selv.

Skjønner du er lei, men ha troen på at det starter straks :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...