Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg hadde et tungt svangerskapet(bekkenløsning; kastet mye opp) og fikk et herlig barn som dessverre har vært mye syk. Vi har strevd veldig med søvnen, men etter 1,5 år løsnet heldigvis det. Barnet er nå 2 år og har vart veldig mye sykt i vinter(første vinter i bhg) dvs vi har vært mye syke alle tre. Problemet er at jeg er konstant sliten, små forkjøla konstant og går det omgangssyke eller noe er det garantert at jeg får det. Føler jeg har havnet i en ond sirkel og kommer meg ikke ovenpå. Rekker ikke bli skikkelig frisk før neste runde kommer. Jobber turnus og har "heldigvis" vært endel syk i friperioder. Slik har jeg ihvertfall ikke fått et skyhøyt sykefravær, men det tærer på. Har en aktiv jobb, men har ikke krefter til å trene. Vet at man skal få overskudd av det, men jeg har bare følt meg helt pumpa. Legger meg ofte rett etter lille er lagt og føler det går ut over forholdet til min mann også. Jeg har sjelden lyst og overskudd til sex. Se på en film om kvelden orker jeg nesten aldri. Blir for sent. Prøver å spise variert og passe sunt. Noen som har vært der og har gode råd? Eller som kan fortelle meg at det snart går over???
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Jeg vil påstå at turnusjobbing er drepen for helsa... Gjorde det selv i flere år, og har aldri vært så mye syk som da.Var også konstant trøtt... Hvis du har noen som helst sjanse til å bytte arbeidstid ville jeg prøvd på det...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 For øyeblikket har jeg ingen mulighet til å bytte fra turnus jobbing... Noen flere?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Hva med å ta en tur til fastlegen og fortelle hvordan du har det. Du kan sikkert få en sykemelding for en periode så du kommer deg ovenpå igjen. Kanskje en mulighet å få jobbe litt redusert senere? Gradert sykmelding er jo også en mulighet, for eksempel 50% sykemelding. Du bør gjøre noe før du sliter deg helt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå