pagoda m/ny spire Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 har dere noengang opplevd å få "gangsperr"/"holt" i magen? det er nemlig slik det kjennes ut, magen er øm som om jeg har tatt endel situps... når min spire sparker/slår nederst i magen så gjør det vondt. og det er litt rart. er det mulig å få så mye tyn på et sted at en rett og slett får vondt på det stedet??! hvor sterk er egentlig denne fotballspilleren i uke 30??!! har hatt noen stikkninger i underlivet og er veldig hoven der. mulig dette er en soppinfeksjon. men er det noen som kjenner en mulig annen samenheng? og er det noen mulighet for at dette henger sammen?
magnhild81 *fødeklar* Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 På spørsmålet ditt om ømhet i magen etter spark, må jeg absolut svare JA, jeg går rundt mer eller mindre hele tiden og er super øm i området der lillegutt liker å sparke mest, hos meg er det rett på oppsiden av navlen og i øvre del av magen. Tror i grunnen de små er ganske sterke allerede i uke 30 ja, vet i all fall at lillegutt her er veldig sterk, nå i uke 32 Det andre spørsmålet ditt kan jeg desverre ikke svare på, for jeg vet ikke...
lykkeligmor til to<3 Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Hehe, den kjenner jeg igjen ja!!!! Min har også sparket så hardt og lenge på samme sted ca uke 30. Var på ul på mandag og han er beregnet til 4,3 kg (uke 40+2) så forklaringen er nok bare at de er sterke og sunne:O) Sånn som det er nå er det direkte VONDT noen ganger når han virkelig tar spenntak, står kuler ut av mageskinnet på venstre side. igår trykte han helt tydelig kneet oppover, så helt snålt ut og var ikke noe godt akkurat... Menmen, trøster meg med at det er et sunnhetstegn;)))
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Jeg er plaget med at jeg er utrolig øm og verker i ribbena når jeg sitter eller ligger for mye... går bra så lenge jeg står...
idamamma-00 Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 JAAA!!! Blir veldig øm på høyre side av magen av alle sparkene, tar meg til og med i å kjefte litt på henne av og til fordi hun sparker så hardt at jeg får skikkelig vondt! Pappaen synest det er kjempe gøy å se at jenta er så sprek og sterk;)) Jeg har også hatt soppinfeksjon rundt uke 32 (er i uke 36 nå), da var det hovent, sårt og stikkninger... Kjøpte canesten stikkpille og salve på apoteket og var kvitt det på 2 dager (men brukte salve en uke som anbefalt) Ellers så stikker det ofte nedover når hun treffer noen nerver med knyttnevene sine, det er helt vanlig ifølge min jm.
pagoda m/ny spire Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2010 Greit å vite jeg ikke er alene om dette takker for svarene
snurretassa Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Jeg blir støl i magen de dagene jeg har hatt mest kynnere, har ikke følelsen av at det er pga spark. Kanskje ikke det samme? Men magen jobber i hvert fall heftig for tiden, og da er det akkurat som om jeg har tatt situps. Er forresten i uke 36.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå