Gå til innhold

psuedo/pesudotvillinger..aner ikke stavelsen:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som får det?

hva er egentlig betegnelsen, maks 18 mnd mellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg får ikke men ville bare si at pseudotvillinger er barn født med mindre ann 24mnd mellomrom;)

Skrevet

Jeg mener å ha lest at det er 18 måneder, ikke 24. Så tidlig har eldstemann ennå ikke skapt sin egen identitet/følelse av et selvstendig "jeg". . Det blir derfor mye mindre søskensjalusi.

Skrevet

har lest forskjellig her og der, ang sjalusi osv...

det som er veldig greit er at bleiene blir fortere borte:)

og de er like i alder,så de går forhåpentligvis bedre overens..ihvertfall senere...får jeg håpe:D

storesøster og lillebror..kanskje ikke bestekombo:P hadde vel vært bedre med overbeskyttende storebror og lillesøster..men det valget har man ikke:)

Skrevet

Jeg har pseudotvillinger -18 mnd i mellom. Storebror og lillesøster..har tenkt at motsatt nok hadde vært det ideelle, men det er nok både fordeler og ulemper. Ulempen her er at det blir en del herjing og "guttete" leker fordi storebror drar søster med seg. "Fordelen" er at hun blir litt guttejente, altså tøffere og ikke så klikkete som mange andre og hun leker veldig fint med begge kjønn -noe ikke alle venninnene gjør. Gjelder storebror også. Ellers henger de sammen veldig mye, er bestevenner og ikke-venner alt etter som og er veeldig glade i hverandre og gir masse omsorg når det trenges. Men du verden de kan krangle og..! ;) De er nå 8 og 9 år.

Skrevet

..og det fantes ikke sjalusi da minsta ble født, han var rett og slett for liten til å huske et liv uten henne :)

Skrevet

Har visst det jeg også. Hehe... Har aldri hørt om det før. Det er 16 mnd mellom mine gutter. Synes det er en fin aldersforskjell jeg. Litt travelt i en periode, men masse kos..... :o)

Skrevet

Er ikkje sikker på hvilken mnd, men mine er det 14 mnd mellom og det har aldri vært sjalusi mellom dei. Blir spennende nå når det blir nesten 3 og 4 år mellom nestemann!

Skrevet

Jeg får det.. Blir 14 mnd mellom dem. Har en jente født juni 09 og har termin 3. august.. Fikk sjokk da jeg oppdaget det. Tror at de første årene kommer til å bli tøffe, men så blir alt så mye bedre når de kan "nyte" godt av hverandre.. Det er i hvertfall det jeg krysser fingrene for... Skal på UL 1. mars så da får vi se hva hun blir storesøster til...

Skrevet

Det er 16 mnd mellom mine første to og det blir 2,5 år til 3.e bebin. Ujujuj så moro!

De leker nå både gutteleker og jenteleker sammen. Veldig kult.

Skrevet

storesøster og lillebror er 18 mnd mellom

lillebror og babyen i magen blir det 23 mnd mellom

så her blir det 3 tette, mamma er over lykkelig og takknemlig,men trenger en liten pause etter dette gullet:)

pesudotvillinger er under 24 mnd mellom...det har eg lest fleire plasser....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...