Gå til innhold

Sette inn 3 egg ved IVF

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betyr det at sjansen for å lykkes regnes som lav om de setter inn tre egg på en gang ved IVF?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det var blitt vanlig å sette inn bare ett egg. Så hvis man får satt inn 3 egg kan jo grunnen være at sjansen for å lykkes regnes som mindre enn snittet.

Skrevet

Sån har jeg også oppfattetdet.

Skrevet

Det hadde jeg aldri turt. De satte inn to egg hos meg, eggene var ikke opptimale, det endte med tvillinger:)

Skrevet

Det er en en jeg kjenner som har fått det gjort. Synes det høres skummelt ut, men jeg håper de vet hva de gjør. Det er vel ikke faren for at hun skal få tvillinger eller trillinger som skremmer, men heller det at flerlingesvangerskap vel er mer risikable enn andre. Det ville være ille om hun ble gravid med to eller tre og så mistet alle sent i svangerskapet. Håper det blir en.

Skrevet

Det er veldig ulik praksis fra klinikk til klinikk, men ikke mange setter inn 3 egg. Ofte er det også sammenheng med mors alder. Jo eldre, jo mindre sjanse of å lykkes + mindre tid til å få søsken. Har aldri hørt at de setter inn 3 egg på off. sykehus på unge damer. Er alle av middels eller dårligere kvalitet kan det ikke være så farlig. De setter heller aldri inn 3 på førstegangs IVF, men det skjer nok hos private sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...