Gå til innhold

Rier?


Dittla

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg er førstegangsfødende, og har ett spørsmål..

Noen som kan forklare litt nærmere hvordan riene kjennes ut?

 

Jeg har vært i veldig dårlig form i kveld, varm i ansiktet, slimete utflod, smerter i magen og i ryggen.. Når jeg går så må jeg gå krokete, for smertene i magen blir værre når jeg står/går.. Må på do 2 minutter etter jeg har vært der, og da kommer det bare noen drøpp.. Har også nedpress..

 

Litt bekymra og vil ikke ringe og mase på sykehuset om det ratt ikke er noe..

Håper noen er oppe og kanskje har ett svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kommer smertene takvis?

Rier har en klar start og slutt.

Jeg hadde selv fryktelige riesmerter i natt, men var ganske sikker på at det ikke var starten på fødselen fordi smertene ikke kom i ordentlige bølger. De gav seg ikke, det var vondt hele tiden.

De gikk også over i løpet av noen timer.

 

Det er uansett ikke farlig å ringe sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det nå, har det skjedd noe mer?

 

Jeg har en klar endring i svangerskapet nå, startet i går kveld og har holdt på siden, men fikk sove godt likevel. Har holdt på i hele dag og lurer på det er hodet som fester seg eller om kynnerne, som nå er 5 ganger sterkere enn vanlig, sammen med en VELDIG aktiv baby, er starten på noe mer....

 

Starten kan jo være lang den, helst to uker til....men da bør vel helst denne mage og ryggsmerten bli litt mindre intens, skal man orke å gjøre noe som helst.

 

Fødebagen fikk fart på seg idag, vuggen kom på plass og jeg har ikke klart å tenke på så mye annet enn å komme hjem med en baby. Humøret er fantastisk mye lysere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på sykehuset på kontroll i dag, og alt var bare bra.. Prøvde å ta opp alt av det jeg har gjennomgått den siste tiden, men alt var visst normalt.. Eneste er at hodet som da hadde festa seg for ei god stund siden, var nå ikke festa.. :/ Han lå nå med hodet over bekkenet, så nå skjønner jeg ingenting.. har de samme smertene enda.. De kommer og går med ganske lange mellomrom, men som JM og legen sa i dag så var det normalt..

 

Hvordan går det nå, samanta fox? Har du kommet deg i veien enda? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fortsatt hjemme og ruger :-) De sterke kynnerne har roet seg litt ned igjen og babyen plasker som normalt der inne. Det var nok et god vekkeklokke på at det ikke er så lenge igjen. Fikk ihvertfall vasket all babytøy i går og fikk vasket stellebordet og gjort det i stand. I dag skal jeg og samboer ut og skaffe de siste tingene som vi mangler.... Så kan babyen egentlig bare komme da, men den må gjerne bli der i to uker til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...