Gå til innhold

Noen som har erfaring med "jordmor hjem" i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lite lyst til å dele rom og bare ha besøk av mann og barn i noen timer hver dag. Derfor vurderer jeg jordmor hjem løsningen. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert å reise til Voss? Der er det så få fødsler at du får enerom, og mannen din kan bli så lenge han ønsker...

Skrevet

Bor 10 minutter unna Haukeland, og over en time unna Voss. Jeg er skeptisk til kompetansen på Voss dersom det skulle bli komplikasjoner, så føler meg tryggere på KK. Har en 4-åring fra før, så det blir veldig upraktisk i forhold til det. Jeg hadde en rask fødsel sist, så jeg kan risikere å føde på vei til Voss, noe som heller ikke er spesielt ønskelig.

Skrevet

Jeg bare tenkte at hvis du er redd for komplikasjoner, så er vel ikke hjemmefødsel en lur ide heller?

På Voss er du ihvertfall på et sykehus, og kompetanse er det fullt av der.

Skrevet

Jordmor hjem handler vel ikke om hjemmefødsel. Men muligheten for å reise raskt hjem etter fødsel, og få oppfølging av jordmor hjemme.

Eller har jeg misforstått?

Skrevet

Voss har ingen spesiell kompetanse utover fødsler, så hvis det blir komplikasjoner må man flys til KK.

Jordmor hjem er ikke hjemmefødsel, men fødsel på sykehus med et liggedøgn på sykehuset før hjemreise og deretter hjemmebesøk av jordmor som oppfølging. Da får man familierom dette døgnet før man reiser hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...