Gå til innhold

noen som har hatt keisersnitt 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter!

i 2008 fødte jeg en gutt, eller den føddselen endte opp i hast keisersnitt, jeg ble lagt i narkose etter 9 timer med rier og 1 time med pressrier, han ville ikke ut. ( ble og prøvdt med vakum og tang men ingenting hjalp.)

nå venter jeg nr 2 og gleder meg selfølgelig kjempemye :)

men på torsdag var jeg på sykehuset og snakte med en overjordmor og overlege, ang. sist føddsel. for jeg vil ikke ende opp i det samme.

men nå har det seg slik at denne gangen får jeg ikke prøve og føde vanlig en gang pga. komplikasjonene som var sist,( er lettblødene i tillegg og mistet mye blod sist) og derme blir det et planlagt keisersnitt. kjenner at jeg grur litt for det.

er det noen som har tatt keisersnitt og vert våken under opprasjonen?

eller som har vert i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Fikk mitt første barn med hastesnitt i 2008 og venter nummer to til våren.

Jeg var våken under snittet, men etter over et døgn med rier og 17 timer på sykehuset var jeg temmelig sliten. Reagerte også noe på narkosen og fikk kraftige og ukontrolerte skjelvinger. Fikk derfor bare se barnet før det forsvant til fødeavdelingen sammen med faren, jeg ble trillet på oppvåkningen og var der resten av natten.

Fikk møte barnet ordentlig på fødeavdelingen morgenen etter.

Vet at man kan få barnet opp på brystet dersom mor og barn er ok også ved keisersnitt. Ved et planlagt snitt er oddsene for dette gode. Tror du vil oppleve stor forskjell på et hastesnitt og et planlagt snitt.

Går også an å kikke innom keisersnittdebatten og lese der.

Er det lenge til termin nå?

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt sist og skal ha det om 3 uker igjen.

Ved planlagt keisersnitt får du spinalbedøvelse og er våken under det hele. Du får se babyen med en gang den kommer ut, men så blir den tatt vekk for å bli stelt og pappaen tar seg av den etter det - mens du blir sydd og ligger på oppvåkningen.

Mens du ligger på oppvåkning kommer de som regel ned med babyen så du får kose litt med den og kanskje amme litt (før den blir med pappaen opp på barsel).

Skjelvinger er helt vanlig å få etter både narkose og spinallbedøvelse og er ikke noe farlig, men en ganske vanlig reaksjon på at dette går u t av kroppen. Man kan få medisiner som kan dempe dette.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk for svar :)

har termin 13 mai, men på sykehuset sa dei at jeg ville nok få keisersnittet ca. 1 uke før, men har ikke fått brevet ennå, siden dette er såpass nytt, så kansje jeg får et brev til uken.

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt to ks. Det siste på mandag den 15 februar og at for 2,5 år siden. Begge mine har vært planlagt. Jeg har hatt spinalbedøvelse begge ganger. Første gang var jeg ikke blitt informert om at jeg måtte gi beskjed hvis jeg følte kvalme eller svimmelhet. Jeg er en person som ikke liker å klage, så jeg gav ikke beskjed, noe somresulterte i flere blodtrykksfall. dette retter anestesien opp med medisiner og det gitt egentlig helt fint.

Denne gangen var jeg veldig tidlig ute og gav beskjed om kvalmen og de visste jo fra journalen at jeg kunne reagere litt på bedøvelsen. Anestedien var utrolig flinke og jeg hadde en frantastisk opplevelse.

Når det gjelder babyen fikk jeg se den 1.gangen bare et lite glimt, før pappan ble med henne på stellerommet med jordmor,. etter 10 min kom de inn igjen på oprasjonsstuen til meg og pappa`n holdt gullet medns jeg kunne se på henne.

Siden den gang har de visst beguynt med noe nytt på kk. Jeg fikk nå se gutten min i flere minutter før han ble tatt til stell. Da han så kom inn igjen, knappet de opp skjorten min og jeg fikk ha han på brystet med legene arbeidet. Dette var en fantastisk opplevelse!!

Du kan jo snakke med jordmor på forhånd, så kan dere avtale hva som lar seg gjøre og hva du ønsker.

Jeg har bare harr plalagte snitt, men har inntrykk av at det er en helt annen opplvevelse enn et haste snitt. En er mentalt forberedt på operasjonssmertenei etterkant og alt er så rolig, siden babyen ikke er i noe som helst fare når alt skal begynne.

Lykke til! Håper du får en like fin opplevelse som jeg hadde denne gangen. Det unner jeg deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...