Gå til innhold

Hvordan kjennes en rie ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan du beskrive en rie? Har ikke hatt kynner eller samentrekninger... så er heeeeilt uviten.. :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg også på...

Men jeg har funnet ut at rier visstnok kjennes forskjellig fra person til person, så har funnet ut at dersom jeg får regelmessig veldig vondt så har jeg rier :-P

En kynner kan forresten beskrives som en ballong som blåses opp inni magen din for så å slippe luften ut igjen! Magen er steinhard når den er på sitt kraftigste :-)

Skrevet

Det fine med rier er at du ikke er i tvil om hva som er på gang når du har dem- for det gjør så vondt som du aldri før har hatt- du har bare lyst til å skrike og droppe hele fødselen:p

Mine rier kunne best beskrives som ekstreme menssmerter; en intens, gjennomborende smerte fra ryggen og gjennom nederste del av magen.

Skrevet

Min søster syntes ikke de var vonde i det hele tatt, og kom til sykehuset fordi vann og slimpropp var gått, og da var hun allerede klar til å legge seg ned å trykke; mens en slektning at det føles ut som titusen kniver stukket rett inn i magen.

Veldig ulikt altså.,

Personlig vet jeg ikke - men bestiller lik fødsel som min søster hadde (med alle tre faktisk :P)

Skrevet

Du kjenner det igjen når du får det:) de tidligste kan kjennes ut som sterke menssmerter, men etter hvert blir det rett og slett regelmessige, vonde tak i mage/rygg.

Skrevet

Husker ved sist fødsel at jeg tenkte at det var som en jernhånd som klemte til der nede..også strømmet smerte rundt hele magen og ryggen.. men har god fantasi da!

Skrevet

Rier kan ikke beskrives, må oppleves, hehe...

Som menssmerter fra helvete. Jeg har født tre ganger før, og hver gang har jeg vært sikker på at jeg skulle dø. Syke, syke smerter. Men heldigvis glemmer man de så fort barnet er ute.

Men det er klart forskjeller. Har hørt om noen som nesten ikke merker noe.

Lykke til:)

Skrevet

Det tok noen timer før jeg skjønte at det var rier.. Hadde hatt mensensmerter i ett par uker i forveien, og når riene kom så trodde jeg at jeg hadde spist noe dårlig mat.. hadde mageknip og fløy på do.. skjønte ikke at det var rier før jeg merket at de kom regelmessig..

men når det nærma seg fødsel, så var jeg ikke i tvil om at det var rier ;)

Skrevet

ja de fleste opplever rier som uutholdelig,jævlige for å si det sånt....

hvis ikke er du en av få som har flaks..:)

riene er jo selfølelig ikke så vonde helt i begynnelsen som de siste timene da...åsså komme det jo helt ann på hvor lenge du er i fødsel og da..

Skrevet

Har født to ganger, men klarer ikke å beskrive rier. En av grunnene til det er at jeg får intense heftige rier med en gang.

Med første rakk jeg å tenke at dette er vondt. Med andre hadde jeg nok med å komme meg til sykehuset.

Hadde vel et tak som om man har mageknip ved første rie

Jeg har aldri kjent maserier eller kynnere. Ikke mye erfaring med menssmerter heller

Derimot har jeg hatt en sa i uke 14. Da fornektet jeg at smertene kom, men det må ha vært det man kaller menssmerter i begynnelsen.

Murringer som satt litt foran og bak og gav meg følelsen av å være dårlig i magen.

Smertene tiltok og det ble etterhvert ganske smertefullt.

På mange måter en vondere opplevelse enn fødslene fordi det knyttet seg bare fortvilelse til det hele

Skrevet

jeg har hatt en del intense rier i det siste, derav jeg må puste meg igjennom de for å ikke skrike av smerte...

Intens murring og vondt og magen strammer seg... Til tider har jeg vært i tvil om det er rie eller kynnere fordi de er så vonde...

inatt har jeg hatt masse av vonde murringer og maserier, at jeg ikke har fått sove inatt....

Skrevet

I starten synes jeg det kjennes ut som magen strammer seg med litt småvond mensenfølelese. Dette kan vel også kalles murringer/startrier. Disse kan vare i kort tid og lang tid, av og til uker, samt komme å gå.

Når det virkelig setter igang: Jernklo langt nede i mage/rygg. Det kan sammenlignes med skikkelige diaresmerter (hehe). Du vrenger deg og nesten umulig å stå oppreist. Når disse startet på meg ble jeg kastet rett i gulvet...

Lykke til :-)

Skrevet

Høres helt forferdelig ut når man leser her. Forrige gang skjønte jeg at noe var på gang, men begynte bare som murring ca hver halvtime. Ble etterhvert sterkere murring, men uregelmessig. Da det begynte å gjøre vondt og jeg kaster opp dro vi på sykehuset, jeg var fremdeles overbevist om at vi kom til å bli sendt hjem, for der skal jo ta så lang tid første gang... Uutholdelig ble det først da pressriene begynte og jeg ikke jobber med kroppen.

I dette svangerskapet har jeg hatt mye modningssmerter, og det kjennes akkurat ut som de første riene forrige gang. Er litt nervøs for at jeg ikke skal få barnevakten hit i tide, hun bor et stykke unna. (har heldigvis gode naboer som kan stille opp i krise). For jeg vil jo være sikker før jeg tilkaller barnevakt.

Skrevet

Synes ikke det lignet noe på verken kynnere eler menssmerter, etterriene derimot var litt som menssmerter.

Kjentes muskulært ut, litt som leggkramper x100. Og det satt i mage, korsrygg og strålte ned i rumpe/lår. også var det ingen smerter mellom riene, veldig pussig!

Skrevet

LITT VONDT- MERE VONDT --------KJEMPEVONDT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ikke tull det de sier, om at du skjønner det når den kommer:D

Skrevet

Virker som det er ganske forskjellig fra person til person akkurat dette :) Jeg var også veldig spent på hvordan det kom til å kjennes ut. Det begynte som svake murringer bak i korsryggen hos meg, og det tok seg opp og ble kraftigere etter hvert. Men det satt hele tiden i korsryggen og området rundt, syntes ikke jeg hadde noe som lignet menssmerter. (Etterriene var mer som menssmerter) Selv om riene ble kraftigere og vondere, hadde jeg heller ikke behov for smertelindring, syntes aldri det ble helt uutholdelig, og det overrasket meg egentlig. (For jeg er ganske pinglete når det kommer til smerte altså...!) Pressriene kan jeg ikke huske gjorde vondt, var bare hardt arbeid å trykke så hardt jeg kunne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...