Gå til innhold

hva mange bokstaver kan 2 åringene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini har blitt helt gal av å finne bokstaver i reklamer,blad,bøker o.l

kan nå tilsammen 6-7 ulike bokstaver...

nyskjerrig-hvordan er deres barn ang bokstaver i denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 2 åring kan ingen :P Ikke har han vist interesse for det, og ikke har jeg tenkt at det var på tide å lære ham bokstaver ennå.

Men han interesserer seg for tall da! Teller til 12 alene, i riktig rekkefølge, og kan tallene opp til 18! :)

Skrevet

nei jeg fann plutselig ut at han var interessert,da de hadde tegnet bokstavene sine i bhg.og nå tar han reklamebladene og avisene ifra meg og roper bokstav! og så må jeg vise han hvilken bokstav som hvert familiemedl har.

og nå kan han de utenatt.

så flink han er til å telle da! tror de interesserer seg for mye forskjellig.er bare opp til oss og videreføre dette og gi de inspirasjon på en gøyal måte til å ville fortsette og lære:)

Skrevet

Flink gutt du har da!! :) Morsomt når de viser så stor interesse for noe!

Skrevet

Gutten her i huset er snart 2 år. Han kan ingen bokstaver, ikke visst noe interesse for det enda. Og vi har ikke stimulert den biten enda. Men det kommer nye ord hver dag :-) Artig alder!

Skrevet

Så morsomt da! Vil bare anbefale gobokens førskole; min første ABC. Kjempefine lettleste bøker for nysgerrige små. Min eldste var vel litt over 2 år når vi begynte å abonnere på de bøkene.

Skrevet

Er litt usikker på antallet faktisk.

Men han viser stor interesse for tall og bokstaver.

Står f.eks bak bilen og peker på skiltet og spør "Hvem er det?" :D

Han kan iallfall 3 bokstaver veldig godt. Teller til 20 uten problem. Og da mener jeg at jeg kan spørre hvor mange baller f.eks er det på siden her. Og da peker han på en og en ball og teller dem.

Skrevet

Kan ingen bokstaver, men er veldig interessert i tall. Skal telle alt mulig, og kjenner igjen tallene 0-9. Men har ikke forstått at man kan sette sammen og få nye tall. 10 er "null" og "ett tallet" Utrolig hvor tidlig de kan begynne å interessere seg for tall og bokstaver, er jo helt tydelig at de skjønner at de har en symbolverdi. De flinke små gullene våre <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...