superk Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Jeg må søke nå, men er usikker på 100% lønn eller 80%. Hva skal dere andre?
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 vi skal ha 80%. så lang tid hjemme som mulig! syns det er ille nok att han må i barnehagen når han er bare ett år.. skulle ønske vi hadde råd til å ha en av oss gående hjemme til han begynner på skolen, sånn som mamma gjorde med meg:) men sånn er jo ikke realiteten lengre..
storetrille Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Denne gangen tar vi 100% dekningsgrad, men tar ulønnet perm i 10 uker slik at det blir lik lengde som om vi hadde valgt 80% dekningsgrad- det tjener vi ca 8000 kr på. Jobber noen av ukene når far har fedrekvote, tar ferie og noen uker til med ulønnet perm. Har termin i mai, regner med å bli hjemme til ca ut august. Gleder meg
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 46 uker med 100% lønn,og deretter 12 uker ulønnet perm. Så ber vi til høyere makter om at vi får barnehageplass fra 1.mai 2011, ellers sliter vi.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Har søkt om 100% perm., pluss pappa-ukene, med 80% lønn
Fifrildi Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Maks antall uker med 80% dekning. Jeg tar 8 mnd, mannen tar resten.
Mammatil2iMai -05 og -10 Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Nå skal jeg har 80%. Sist gang hadde vi 100% og da gikk tida alt for fort. Nå vil jeg være med bebbisen lengre
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Tar 56 uker med 80%. Mor tar 9 mnd først, så overtar far.
simba>>>3gutter Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Vi har 100% perm pluss sju uker ferie, så da blir det 53 uker hjemme med micro som kommer til og begynn i bhg når han er litt under ett år ca 4 april neste år. Jobber i bhg og har derfor plass med engang
tinus med jente06,gutt10 og?12 Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har valgt 100%,men jeg får far sine 10 uker fordi han er uføretrygdet.
vero:o) Skrevet 21. februar 2010 #11 Skrevet 21. februar 2010 100%dekning på meg 8mnd..åsså mannen sine 10 uker...må ha bhplass i februar håper det går greit..ellers har vi og et stooort problem... klarer uansett ikke drøye til august..så må prøve få plass på nyåret... er jo små etter min mening...men man har jo ikke noe valg så....
Mor til en godgutt + en spire Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Vi valgte tilslutt lengst permisjon med 80 % dekning, og gleder oss til å kunne være hjemme ett år med barnet vårt Vi vurderte kortere permisjon med 100 % dekning + at jeg skulle ta ut 10 uker perm. uten lønn (ønsker å være hjemme 1 år).. Vi vurderte dette fordi vi kommer til å tape ca. 9000 (brutto) ved 80% dekning... Men etter skattetrekk blir vi uansett ikke "rike" på å ta 100 % dekning.. Og vi ønsker heller ikke å stresse med å "legge av" masse penger hver mnd. gjennom hele permisjonen for å ha noe "å leve" av de 10 ukene jeg ville tatt perm. uten lønn.. For det ville blitt ganske trangt om økonomien om vi skulle "levd" kun på samboers inntekt... Jeg ser de fleste velger 100 % dekning og det forstår jeg egentlig veldig godt! Det er dumt at reglene er lagd slik at vi "taper" penger på å ønske å være hjemme med barna våre i ett år!!
Herkules Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 Vi har tatt, 100% lønn Jeg har tatt ulønnet perm etter lønnet perm. Jeg har vært hjemme til barna har vært 15 mndr. Denne gangen tjente vi ca 5500 på dette.
Yo&La+spire Skrevet 21. februar 2010 #14 Skrevet 21. februar 2010 Aner ikke:) Det er vel umulig å vite når barnet er klart for bhg før det i det hele tatt er født? Får betalt for 10 mnd da, og etter det tar eg ulønnet så lenge det er behov for det. Tipper han begynner i bhg når han er mellom 1.5 - 2 år (det gjorde datteren vår, da var hun klar), men som sagt så er det vanskelig å vite for alle barn er så forskjellige. Noen har behov for mer hjemmetid enn andre.
mamman til to gutter Skrevet 21. februar 2010 #15 Skrevet 21. februar 2010 De fleste taper penger på å velge 80% lønn. For de fleste lønner det seg å velge 100% lønn i 46uker og så ulønnet permisjon etterpå. Hos oss tjener mannen mye mer enn meg og hvis vi skulle valgt 80% lønn ville vi tapt mye penger de ukene han går hjemme, da er det mer lønnsomt at han får 100% lønn de ukene og jeg går noen uker ulønnet hjemme i tillegg. Vi kommer uansett til å måtte ta ut ulønnet permisjon for å få permisjonen til å vare til august 2011, for regner ikke med at vi får barnehageplass før da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå