Gå til innhold

Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at min kjære har fått omgangssyken. Hverkan barna eller jeg har fått noen symptomer enda, og siden vi allerede har brukt opp 30% av sykebarndagene, ser jeg helst at det forblir sånn.

Vi bor i en fantastisk stor leilighet med 2 soverom, 1 stue, 1 bad og 1 kjøkken. Det betyr at hvis jeg ikke putter min kjære syke mann på verandaen i - 10 grader og snøstorm, er vi ganske så tett innpå hverandre. Barna deler ett sove rom og min kjære og jeg det andre.

Selv om vi spriter doen, dørhåndtaket til badet og holder så stor avstand til den syke som leiligheten tillater, er jeg redd det ikke er nok.

Da er altså spørsmålet: er det noen vits i at jeg sover på sofaen for ikke å friste sjebnen for mye, eller er alt resultatet gitt? Blir vi alle syke?

Hva tror dere? Blir det dyna på sofaen for meg i natt eller har jeg alt tapt kampen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du smittet så skjedde det før han begynte å spy. slike ting går sin gang. Men er ikke sikkert dere blir syke.

Noen ganger har hele familien blitt smittet når vi har hatt slikt i hus, heldigvis har det gått som regel på rundgang. Altså at den ene rekker å bli frisk før neste får den :)

Og noen ganger er det bare 1 eller 2 som har fått omgangssyken, som regel er det jeg som slipper unna :) Min mann blir som regel alltid smittet.

Skrevet

Foresten så har jeg og min mann nesten alltid sovet sammen selv om en av oss har omgangssyken. Men når det er skikkelig ille så hender det seg at vi setter opp en reiseseng i gangen så man kommer seg lettere til toalettet hvis det kommer ut begge ender :P

Skrevet

Jeg har akkurat hatt spysyken, med oppkast så det sang i doen og 39 i feber. Trodde muskler og ledd skulle dele seg fra resten av kroppen:/ Jeg kunne ha lagt meg på eget soverom for ikke å smitte barn og mann, men tenkte at de kunne like gjerne ha blitt smittet før jeg begynte å kaste opp. Nå er det en uke siden omgangen og jeg har ikke smittet andre enn min mor som tittet innom en tur i stua hvor jeg lå og bar meg.. Hmm, virker nesten som om det er "ment to be" hvis man blir smittet.

Men: Det skader ikke om mannen din er superhygienisk og spriter doen hver gang han har vært der. Unngå at han lager mat til andre. Tror ikke det har noe for seg at han isolerer seg, smitten er alt i hus, så får dere det er dere nok alt smittet.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg slipper også somregel unna de sykdommene vi får i hus faktisk.

Neste problem da er at dersom ungene blir syke, og min kjære fremdeles er syk, må jeg være hjemme med barna. Når han er syk er han SYK .

Han er en fantastisk pappa på lik linje med meg som mamma, men sykdom gjør han til en liten gutt igjen. Han fikser faktisk ingenting stakkar.

Nå skal jeg ikke ta sorgene på forskudd da. Kanskje vi andre ikke blir syke eller kanskje min kjære blir frisk innen noen andre blir syke.

Det order seg for snille jenter tenker jeg.

Enda vet jeg ikke helt hvor jeg vil sove, han sover nå, har sovet i mange timer, så venter litt å ser hva som skjer.

Takk for svar forresten.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...