Gå til innhold

Ømme hofter og bekken


Mammaønske

Anbefalte innlegg

For nokre dagar siden begynte eg å kjenne smerter i eine hofta, og de siste dagane har det utvikla seg til smerter i bekke hofter og nedoverbekkenet. Det blir verre og verre utover dagen, spesielt når eg sitter (og som student med heimeeksamen så blir det ein del sitting foran dataen).

Er i uke 19, noen som har opplevd det samme? Er redd det skal bli verre, men håper at det forsvinner eller ihvertfall holder seg slik det er nå, for det går greit selv om det er vondt.

Noen som har fått behandling for bekkenløsning før og kan dele nokre øvelser eg kan gjere? Eg trener mage, rygg og bekken hver dag, og har gjort det hele svangeskapet. Er litt redd for å trene for mykje kondis, men veit ikkje om det vil påvirke det meir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var hos legen min på torsdag, og fikk bekreftet at jeg hadde begynt å få bekkenløsning, jeg er i uke 21 og kjenner meg godt igjen i plagene du beskriver, er også et mareritt å sove om natte da det gjør vondt på begge sider. jeg fikk da beskjed om at svømming var en veldig god aktivitet for bekkenet. og unngå jogging mye trapper osv. men rolige gå turer er også fint, å da bruke lange steg slik at du "smører ledda" noen får også tilbud om fysoterapi, yoga skal også være bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :-) Fint å vite at eg kan gå turer og svømme :-) Blei litt redd då eg leste på nettet for det virka som folk skulle gjere minst muligt, og då blir eg gal. Skal høyre med gravidyoga læraren min også om eg kan få nokon tips, skal til legen på rutinesjekk om to uker, så kan jo spørre litt meir da. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forskjellige, så du må kanskje bare finne ut hva som går greit for deg. Jeg får forferdelige smerter av å gå (går med små skritt, som går greit en stund). Har forsøkt svømming, men bråe og brede bevegelser med bena utløser mye smerte. Må i det hele og store bevege meg forsiktig og holder ikke ut å sitte på gulvet å gjøre øvelser. Har ergometersykkel som går helt greit å bruke. Hadde bekkenløsning helt fra starten i forrige sv.skap også, men jeg tok ikke særlig hensyn til smertene og det straffet seg. Har fått mange råd om det ene og det andre, men det smarteste er kanskje å selv finne ut hva du kan gjøre og ikke gjøre.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må kjenner selv hva som passer deg. Massasje og avspenningsøvelser hjelper for meg. Jeg trente aktiv forrige svangerskap og nå (på Den Norske Balletthøyskole) og ignorerte smertene selv om alle sa de var dumt, men etter jeg hadde født forsvant alt som som het bekkenløsning, ryggeplager og smerter... Så først og fremst lytt til din egen kropp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tips! Skal være flink og lytte til egen kropp, men trur nok ikkje eg klare å holde meg heilt i ro- får sjå korleis det utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fant en god link, dersom andre har liknende problemer som meg:http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/hjelper_trening_mot_bekkenplager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjenn i det du skriver. jeg er 18 uker på vei, å for noen uker siden begynte jeg kjenne det i hoftene og det ble verre utover dagen.

Nå klarer jeg nesten ikke snu meg om natta og det er helt forferdelig å være på jobb.. å siden jeg jobber som frisør så blir det ikke akkuratt bedre. siden igår har jeg hatt intense stikkende smerter helt nederst i magn og under trusekanten å ut på sidene.. vondt å sitte, ligge, snu på kroppen å alt.. Er det noen som har hatt slike smerter? Har ikke vert hos legen å fått vite at det er bekkenløsning.. men det kan vel ikke være noe annet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Det er veldig bra treningssenter på paradis med svømmehall kun for medlemmer. Har ikke fått testet det ennå, men det ser veldig godt ut. Og veldig deilig at ikke det er fullt der ;)

 

Synd å høre du har problemer med bekkenet ditt. Tror nok du gjør riktig i å ta kontakt med de som kan hjelpe. Komme tidlig igang med behandling.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt eg har lest på nettet og i bøker de siste dager om bekkenproblem så høyres det veldig ut som om det er det du har, Mita. "Bekkenløsning" er eit veldig omdiskutert fenomen, så difor foretrekk eg å kalle det bekkenproblem ;-)

Eg syns du skal prata meg legen din, høyres ut som om du har samme symptom som meg berre mykje verre! Og du er jo ikkje langt på vei heller, så det er nok best du får litt tips og kanskje nokre timar hos fysioterapaut, slik at du ikkje blir verre. Les linken eg la ut over, der står det litt om kvifor det er viktig med tilrettelagt treningsprogram. God betring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Julriken :-)

Ooo, hadde vært deiligt å svømme på paradis, men det er nok litt for langt vekke for min del. Tenkte eg skulle få ein fast svømmedag på Studentsenteret (er medlem i SIB) når eg kjem tilbake frå Danmark, berre håper de har satt opp temperaturen litt :-/

Eg har trua på at trening og legetips skal hjelpe meg, har ingen planer om å gi opp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det høres sånn ut utifra det jeg har lest å.. Skal til lege om et par uker å håper jeg får noe tips og ev.t fysioterapaut. prøver å trene regelmessig, men er litt frustrerende når jeg ikke klarer pga smerter..

God bedrinng til deg å, får håpe det ikke blir noe værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20 og fikk for et par uker siden vondt nederst i ryggen, øverst på rompa på ene siden. Ved for bråe bevegelser kjører det til og jeg kan kjenne det nedover ene benet. Ikke helt det samme som deg, men jeg har en kjenning som er kiropraktor som sier at 80% av de som får høre de har bekkenløsning faktisk har en låsning. Vet ikke om det stemmer, men man blir jo tyngre, beveger seg litt annerledes så hvem vet. Fortsetter det skal i alle fall jeg ta en tur i tifelle det hjelper. Lenge igjen.. Noen som har erfaring med kiropraktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...