Diddels Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Skal DET sette igang fødselen? Ser det er mange her som "advarer" mot dette - fordi det kan føre til styrtfødsel? Men hva med når man koser seg litt i sengehalmen med gubben? Da blir det jo plenti brystvortekos :s Er det helt forbudt nå da?
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Så lenge man ikke stimulerer brystvortene sammenhengende i 10-20-30 min til man får sammentrekninger/kynnere så er det vel ikke noe fare for at det skal kunne sette i gang noe. Og når man koser seg i senga så bruker man jo som regel ikke kun drive på med brystvortene Men ang. brystvortestimulering så leste jeg om ett forskningsprosjekt der man hadde to grupper gravide. Den ene gruppa stimulerte vortene og den andre gjorde det ikke. I den gruppa med stimulering var det flere som fødte før termin, MEN antallet dødfødsler var også høyere i den gruppa
ღMadame_mim ღ Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Hmm jeg tror man må være moden for at det skal fungere.... Men jeg er ikke helt sikker. Eneste jeg ville tenkt litt på er at dersom man har fått råmelk så bør man ikke gjøre noe som gjør at produksjonen av melk kan sette igang, dersom det er en stund igjen til termin!
to gutter og ei jente Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 jeg masserte mine brystvorter hver dag mange ganger til dagen men bare fordi jeg synes det var godt(flaut) og hos meg endte det opp med akutt ks fordi åpningen aldrig ble mer enn 4 cm etter tre dager med rier så det har absolutt ingenting med det og gjøre etter min erfaring. fikk også ganske harde kynnere men det gjør da så absolutt ingenting så hmmm,folk sier mye rart....
Diddels Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 Men siden JM på død og liv ikke vil sjekke åpning og hvor moden en er har man jo ingen forutsetning for å vite om man er det? Det vil altså si at dersom man ER moden vil brystvortestimuleringen bare hjelpe til å sette ordentlig i gang? Og er man ikke moden har det ingen effekt? I såfall er det vel bare å kose videre? *håper virkelig det der med dødfødslene var helt tilfeldig - hadde vært for ille om ungene skulle dødd av brystvortestimulering :S*
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Da jeg fikk første, ble plutselig pressriene svake... Da kom en jm styrtende til, og ga gubben beskjed om å stimulerer brystvortene mine for å få fart på sakene igjen...! Han hadde ikke spesielt lyst til det, så d endte med at jm gjorde det selv..! *rødme* Heldigvis var jeg ikke helt med på det tidspunktet, så husker ikke noe av det..! Md fødsel nr tre startet jeg riene med stimulering, mn da hadde jeg vært moden et par uker, og vannet var gått... Så for mg har det iallefall hatt effekt, mn må kanskje være moden først...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Sist fødsel klokken var 4 om natten,jeg lå våken som vanlig og 3 dager før termin,var skikkelig lei.da stimulerte jeg brystvortene etter 5-10 min hadde jeg full gang på riene..reiste til sykehuset kl 05.30 og kl 10.00 var hun ute:) Skal prøve dette igjen denne gangen,men nokså nærme termin:) Ganske spesielt hvilken effekt det hadde på riene..
<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 en slekting av meg med 4 små barn fortalte meg for ikke lenge siden att hun hadde lært det av jordmora.. men ikke for sette igang modning. det er snakk om att stimuleringen setter igang rier (hvis man "mister" de under fødselen) ikke att man blir mer moden el l. så tror det har liten effekt å drive med det før man har fått åpning og greier!
Diddels Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2010 Ah, så da har jeg misforstått. Trodde dette var noe som folk gjorde for å påvirke modning; men siden det tydeligvis ikke spiller noen rolle om man gjør det før man er moden, så er det vel ikke så farlig som noen av dramaronningene her inne har gitt utrykk for - og takk for det ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå