Gå til innhold

Blir utrolig trist over enkelte av dagens ungdom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en god venninne som de siste årene har gått opp endel i vekt pga at hun går på en type medisin som heter prednisolon.

I går da vi tok bussen sammens så satt det noen ungdommer bak i bussen og de satt og lo av venninnen min og sa bl.annet dette:

Se på tjukka som sitter der (hehehehehe)

Lurer på hvordan det er og knulle hun der, sikkert ikke så lett og komme gjennom flesket.

Kan jo kanskje bli kvalt om hun skal ligge over deg (hehehehe)

Jeg fikk mest lyst og gå bak i bussen og gi dem alle en omgang juling, men av hensyn til venninnen min foretok jeg meg ikke noe.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kunne holdt kjeft, venninna mi har det utrolig leit i dag, hun ringte meg og gråt over telefon og fortalte at han ene var faktisk sønnen til en kollega av henne.

Jeg er sjokkert og dypt fortvila over oppførselen til enkelte ungdommer.

Hva hadde dere gjort om det var deres barn som oppførte seg slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde de blitt satt godt på plass! Jeg håper det aldri skjer og at jeg klarer å lære dem såpass mye folkeskikk at de er klar over at sånt sier man ikke, og at man aldri vet grunnen til at mennesker er overvektige.

Skrevet

Så leit. Sender klemmer til venninnen din! Hørte hun dette selv?

Men er det ingenting hun kan gjøre for å i det minste holde vekten slik at hun ikke går ytterligere opp?

Skrevet

Om jeg hadde visst hvem den ene av dem var, så hadde jeg faktisk sagt fra til kollagen som var forelder.

Utrolig dårlig gjort.

Skrevet

Hun skulle bare snakket med kollegaen sin og nevnt at hun så sønnen hans på bussen og han og kompisene satt og sa ufine ting om henne ang vekten... Så burde kollegaen igjen ta dette opp med sønnen,

sønnen vil nok da bli flau og kansje begynne og tie stilt med og si sånt om folk da han aldri kan vite om det er en/noen som foreldrene eller foreldrenne til en av kameratene kjenner..

Skrevet

veldig leit. Jeg hadde gitt beskjed til kollegaen min. Om min sønn hadde mistet gangsynet så fullstendig (noe jeg håper han aldri gjør...) hadde jeg villet få beskjed.

Har selv gått på prednisolon, bivirkningene er trasige.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke greid å styre meg. Drittunger!

Skrevet

Huff, sånn er jo enkelte i ungdomsalder, eier ikke samvittighet og iallefall ikke i flokk.

Overhørte noen folk i 20-årsalderen på café snakke nedsettende og veldig hetsende om kreftpasienter som hadde mistet håret. Ble faktisk mer flau på deres vegne, og de var "voksne", så enkelte ganger er det bare dårlig folk.

Skrevet

Som en god venninne ville jeg da gått bak og bedt de om å holde den utrolig. svære kjeften sin...

Om hun er tøff nok ville jeg ha fortalt dette til kollegaen slik at de faktisk tok tak i det - erting/mobbing er aldri hyggelig!

Skrevet

Dagens ungdom? Mobbere finnes i alle aldersgrupper. Noe vi ser her ofte. Det er blitt slik at man skal snakke om alt nå. Man skal hevde det meste og få både trøst og forståelse fordi man er ærlig og bare sier meningen sin. Vi har rett til å si hva vi vil og om man sårer eller utsetter andre for fare blåser vi fullstendig i det. Ytringsfriheten synes å stå over alt, men folkeskikk og det og ta hensyn pluss muligheten til å holde kjeft benytter fler og fler seg sjelden av, dessverre.

Skrevet

Enkelte mobber sine egne også... Har Thailandsk svigerinne, og mannen henne bruker avogtil nedsettende ordbruk feks når de prater Thai, og spiser Thai-mat... Da er det "pjingpjong prat og mat!"..sier han...

Skrevet

Prekæs har dessverre rett *sukk*

Vi kan gjøre to ting; si ifra, og ikke minst oppdra våre egne unger til å tenke seg om før de åpner kjeften.

Skrevet

trenger ikke gå lenger her inne inn til den tråden i forigårs om Tora Berger...

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

jeg ville svart noe sånt som at hvis du skulle he problemer med det så tyder det jo bare på at du er dårlig utstyrt... stakkers deg...

jeg blir barnslig når folk "tøffer" seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...