Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har desverre pådratt meg ribbeinsbrist nå 5 dager før termin, og er nå livredd for at fødselen skal begynne. Smertene er skikkelig vonde, og jeg er redd jeg ikke vil klare å gjennomføre en vanlig fødsel? Noen tips hva jeg kan gjøre? Eller hvor lenge smertene varer? Vet dere hva de gjør på sykehuset i slike tilfeller?

Takk for alt av svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge bruddet ikke er ute av stilling gjør de ikke noe med det på sykehuset. Og smertene varer dessverre i opptil to uker... Har dessverre ingen tips til å gjøre det bedre, men du har min dypeste medfølelse! Er bare ihjelsparket i ribbena, og syns det er mer enn vondt nok... ;)

Skrevet

oioioi, stakkars deg!! jeg brakk ribbeinet en gang og det ble vondere og vondere i flere dager før det roet seg og sakte men sikkert begynte å bli bedre. var ikke helt bra før etter 6 uker. klarer ikke forestille meg hvor vondt det må være når du er gravid og samtidig må føde med dette :-o tror jeg ville snakket med lege og om de evt anbefaler ks.

masse trøsteklemmer og lykke til til deg!

Skrevet

Stakkars deg, jeg gjorde akkurat det samme selv i går, men er i uke 34 så jeg tenker at jeg rekker å bli "frisk" før fødsel. Hadde ikke klart en fødsel i dag for å si det sånn. Har brukket ribbein før, og veit at det blir bare vondere og vondere i noen dager fremover nå, men fra ca 2 uker etter bruddet så går det heldigvis andre veien. Går ganske raskt over dersom det er stabile brudd ;o)

Lykke til med fødsel!

Skrevet

Jeg ville ringt til føden og snakket med dem... Det kan i det minste hende det er noe de ønsker å være klar over i forkant før du kommer inn og føder om du skulle være uheldig nok til å føde før du gror.

Du må jo være den eneste her inne som gjerne vil gå over termin! :D

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...