Gå til innhold

Bæretøy?


chixy

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer evt. meninger om dette? Har nettopp bestilt meg Kan-Go Wrap 3/4arm som jeg vil ha i barsel/nyfødt tiden (lest masse bra om denne) Ser ut som en vanlig omslagstopp, med god plass til en liten nyfødt en. Denne kan også brukes som amme-topp i etterkant! Ser kjempefin ut!

Har også bestilt meg ett elastisk bæresjal i svart (slik at både jeg og gubben kan bruke det) som heter Moby Wrap. Har fått anbefalt slike sjal av en venninne med 2 barn, som syntes at disse var fantastiske! Har også sjekket litt rundt, og ser at de fleste er veldig fornøyde med denne sorten pga. pris og brukervennlighet. Passer visst veldig godt for nybegynnere (som meg! hehe...)

 

Er det andre der ute som har slike, eller som har planer om å anskaffe seg det? Evt. de av dere som har motforestillinger mot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også tenkt på moby-wrap. Hørt/lest masse positivt om denne, men den er visstnok veldig varm å bruke på sommeren. Vurderer derfor sino bæresjal som skal væe tynnere å svalere. Er helt uerfaren, så har egentlig ikke peiling. Jeg har uansett bestemt meg for å kjøpe en manduca bæresele, men kan tenke meg at et elastisk sjal kan være bedre de første månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et elastisk sjal (Mam ECO), flere vevde sjal, flere meitaier og et par slynger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en manduca denne gangen. Sydde meg en meitai forrige gang. Denne var fin å bruke siden jenta mi hadde hofteleddssysplasi og ble behandlet med pute i 8 mnd. I denne selen slapp hun å ha på puta siden bena fikk riktig stilling da hun satt i den. Men det var også plass til å ha puta på mens jeg bar henne. Velger å gå for en manduca siden denne er lettere å ta på seg både for meg og samboeren min. Også er det jo en viss risiko for at denne babyen blir født med Hd også. Men det skal også nevnes at Baby Bjørn nå har kommet med en ny type sele som visstnok skal være bedre for benstillingen. Snuser litt på denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye frem og tilbake ender vi nok opp med en babyhawk. Har en venninne som er fullstendig hektet på bæretøy i alle varianter og hun mente at den var en god allrounder som kunne brukes helt fra nyfødt og lenge fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det blir en Manduca, Ergo eller Beco Butterfly.

Regner med at jeg velger Beco'en.

 

Jeg har ikke tålmodighet til å bruke bæresjal, forstår ikke helt hvordan knyte det, samt at jeg ikke kommer til å bruke det så ofte. Kun til og fra butikk og barnehage, hvis h*n er urolig om natten, om storesøster vil bruke vognen ol.

 

Mulig at jeg kjøper en lommeslynge som jeg kan ha i veska mi, greit å slenge på seg hvis en skal amme offentlig ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...