Gå til innhold

Dere som ammer små barn..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det knirkefritt?

Jeg ammer min 10 dager gamle sønn. Synes det er topp å kunne amme. Fikk det ikke til med storesøster.

 

Han sov veldig mye den første uka. Så vi har måttet vekke ham for å gi ham mat. Og gi litt ekstra på kopp for å få i ham mest mulig mat. Hadde lagt på seg litt lite,..

 

Idag pumpet jeg det ene brystet for å ha til koppmating i kveld.

Det kom 60ml. Er det litt lite?

Han har nemlig villet ha pupp sammenhengende i fem timer i dag.

Han suger og hyler, suger og hyler. Vil ikke sove, bare ha pupp.

Kan jeg ha for lite?

 

Arrgh, alt man skal bekymre seg over.,.

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bekymre deg! 60ml på en kveld du har ammet ofte er bra det. Han driver nok bare å øker produksjonen.

Skrevet

Det gikk ikke knirkefritt i starten. Jeg følte h*n ville ha pupp så å si hele tida. Men jeg har aldri hatt brystbetennelse, så jeg er heldig sånn sett. Det har kun gjort vondt 2-3 ganger når jeg har ammet h*n. Brystspreng har jeg jo hatt som en følge av at jeg ammer. Ikke behagelig, men det varer jo ikke så lenge.. Jeg har hatt en veldig begrenset periode der jeg ikke amma (der jeg kun pumpa), og da var det jo ubehagelig når brysta var spregnfulle.. Jeg kan ikke si om 60 ml er for mye eller for lite mat til et måltid til barnet ditt.. Det avhenger jo av alderen og apetitten. Om du har for lite melk kan jeg jo heller desverre ikke svare deg på.. Jeg er (desverre?) ikke synsk.. Kanskje du skal snakke med en helsesøster om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...