Gå til innhold

Noen som har/skal ammet med piercing i brystvorten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var her om dagen å byttet til en lengre stang, for den jeg hadde var blitt for liten. Da spurte jeg hun som jobbet der om det var farlig å amme med piercingen i. Hun sa det ikke gjore noe, også vist hun meg en artikkel som en lege hadde skrevet ang det, der han sa det ikke var farlig.

Er det andre som har ammet med piercingen i?

Er det noen som har planer om å gjøre det nå?

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Er bare 1 år siden jeg tok den, å lik den veldig godt, så har ikke så lyst til å ta den ut. Og vil i hvertfall ikke ta et nytt hull sener, for det gjor så ondt å ta det her :P

Men samtidig er jeg litt redd for at ungen skal klare å svelge piercingen når jeg ammer.. Men hun som jeg var hos sa at det var lite sansynlig at det ville skje. Så jeg vet ikke:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for hjelpen:)

Skrevet

Jeg har tatt den ut. Vet så inderlig godt hvor slitsomt amming kan være i begynnelsen når man plages. Denne gangen skal jeg legge alle forhold til rette for at det skal gå lett. Ammingen er tross alt MYE viktigere enn den piercinga!

Skrevet

Jeg tok ut min dagen etter jeg testet positivt. Kan ikke tenke meg det er behagelig for en liten baby å ha en "svær" stang med to kuler inni den lille munnen, mens de i tillegg skal lage vakum og suge. Dessuten vet jeg ikke hvor sundt det er for den stakkars lille skapningen hvis det går infeksjon i piercingen pga irritasjon ol.

Ikke vet jeg, jeg er ingen lege. Men hvis du absolutt ikke vill ta den ut, så ville jeg ihvertfall tatt den ut hver gang jeg skulle ammet. Tungvint spør du meg men....

Hilsen en som har fjernet sin, og ikke angret ett sekund på det....

Skrevet

er litt usikker der jeg og..

begynner og bli noen år siden jeg tok den men kan huske det som det var i går.. var ikke noe godt nei.. hehe...

men blir vel til at tar den ut når skal amme....

Skrevet

Jeg hadde piercing i tungen tidligere, og svelget barbellen et par. Tror ikke at jeg hadde tatt sjansen på å la babyen svelge den, nei...

Skrevet

høres ut som et helt sløkket spørsmål for meg??? Hva VISSt babyen sitter den i halsen da? Og kan du tro at det er noe behagelig for barnet og suge på?? Helt alvorlig. T den no ut. Dette blir for dumt.

Skrevet

Kjære deg mille; går det ikke an å svare på en ordentlig måte? Ikke rart det blir mye diskusjoner på dette forumet, folk er jo så frekke til tider! "Dette blir for dumt".. kunne du fint spart deg for. Folk må da få lov å lure uten å bli rakket ned på! Hormoner i sving og jeg er så lei alt det negative folk klarer å lire ut av seg på en frekk måte.

Skrevet

Noen ganger så blir bare spørsmålet for dumt., for meg ble dette for dumt. Kunne kansje spart meg for den kommentaren men noe må en da tåle synst jeg.

Skrevet

INGEN SPM er for DUMME her inne da!!!

folk må da få spørre om det de lurer på uten og bli rakket ned på....

Skrevet

Jeg velger å boikotte den type oppførsel og går videre i tråden......

Jeg har hatt piercing i begge brystvortene og opplever at det hemmer ammingen(hadde tatt ut smykkene i graviditeten), hadde det ikke med førstemann og da var det enklere.Det kom mere melk ut og jeg hadde mindre smerter generelt.

Nå venter jeg tredjemann og BARE angrer på at jeg ikke ventet med den slags "moro" til puppene ikke skal være matkilde for noen.

Jeg tenker at siden det kun er gått et åt siden du tok hullet burde du forte deg å ta ut smykket og håpe at kroppen retter opp det som kan bli en utfordring ved amming :)

Uansett ønsker jeg deg lykke til! Det går som regel greit med ammingen bare man er tolmodig :)

Skrevet

Jeg ville tatt den ut hver gang jeg ammet i såfall :) litt tungvint, men heller det enn å fjerne den helt? :)

Skrevet

jeg måtte fjerne alle mine pierc når jeg lå på føden, og når jeg kom meg ut derfra så ble det til at jeg ikke orka ta dem inn igjen pga jeg var en smule sår overalt....fikk brystbetennelse og bare det å ha en bh på gjorde at jeg hadde sykt vondt og det førte til at jeg aldri satte dem inn igjen....blod og melk var ikke noen god komb=S

må bare si at jeg ble anbefalt av både lege, jordmor og div instanser å fjerne pierc i brystvorten, pga bakterier på piercingen som barnet ikke trenger, samt den kan løsne og barnet kan svelge delene...

er heller ikke sikkert at ungen vil amme, når det er type fremedlegeme i maten;o)

Skrevet

Jeg hadde også piercing i brystvortta... Tok den for snart 3 år siden :)

MEN jeg hadde en del vondt etter at jeg ble gravid, så jeg har tatt den ut..

Tror jeg hadde tatt den ut uansett... Ihvertfall om jeg hadde fått nok melk til ¨å kunne amme, men jeg har en del "noia" for sånt å redd for at babyen skal få i seg verk og slikt og ikke minst at om den lille får stanga å kulene i halsen..

Men du kan jo forhøre deg litt å finne ut hva som er best for deg=)

Skrevet

En venninne av meg tok den ut mellom hver amming. Det høres ut som mye jobb for min del, så jeg er ganske sikker på at jeg bare fjerner min. Tanken på å ta den ut og inn flere ganger om dagen frister ikke, regner med det meste er ganske sårt.. Blir kvalm bare av å snakke om dette jeg, må nok fjerne den ja! ;)

Skrevet

Takk for mange fine svar =) alltid grett å få høre hvordan andre har opplevd det:)

Skrevet

Heia :))

Høres ondt ut :P Men om dm fagkyndige sir at d ska gå fint ant, e d jo bare å prøve ;))

Verre om du hadde hatt piercing andre unevnelige steda og ska føde vaginalt, hihi ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...