Sistah*G07*J09* Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Har ei nydelig lita snuppe på snart 4mnd, å fullammer henne. Men den siste uken har jeg begynt å miste så sinnsykt mye hår!!! Kan ikke huske at jeg gjorde det med første mann. Har en hår oppsamler i dusjen, og etter hver gang jeg har dusjet, så fjerner jeg en hårball på størrelse med en liten golfball!!! Når jeg grer meg, så mister jeg også masse!! Jeg kommer jo til å bli skallet, visst dette fortsetter! Noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan redusere hårtapet? visst det er mulig??
Ranveig R Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Dei aller fleste opplever dette etter svangerskap/fødsel, amming eller ikkje. Det varar ikkje så lenge, men det kan sjå litt voldsomt ut mens det står på. Hos meg varte det begge gongar frå ungane var 2-3 til ca 5 mnd.
Voilà Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg fikk råd om å spise masse b-vitaminer da jeg ammet, for å ikke miste hår. Jeg prøvde det aldri, så vet ikke om det funker altså. Men var jo en frisør som sa det da..
Babyønske �� Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Det er HELT vanlig, og ikke så mye å gjøre med. Hos meg var det verst fra 3-5 mnd, så ble det bedre. Jeg har tynt hår til vanlig, så det var ltit pistrete en stund. Men det ble mye hestehale en stund. Kan jo være det vokser raskere ut om du tar b-vitamin tilskudd, men å ta noe for å stoppe det tror jeg ikke du kan.
melkekua™ Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Når man går gravid mister man ikke hår slik man pleier vanligvis....derimot begynner det å falle av etter fødsel eller etter endt amming....Jeg mistet sinnsykt mye...(føltes det ut som). Det var lett å se i vikene mine og ved ørene. Nå er alt på vei ut igjen....er vel 2-3 cm...så begynner å se normal ut igjen nå hehe. Hender noen dager hvor det ser helt rart ut/står rett ut hehe, men jeg vet jo at det kommer ut igjen så da tar jeg det med ro. Det er helt normalt ;o) klem.
1prinsesse+2engler Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Huff, kjenner til problemet jeg og :s Hos meg avtok det når snuppa var ca 6 mnd. Men nå har det jaggu begynt på igjen:(( Mi er nå 8 mnd og jeg ammer ikke lenger. Så etterpå skal jeg på helsekoste og kjøpe B-vitaminer. Er redd jeg blir skallet til bryllupet mitt i sommer :s
Hildemor fra vest Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Hei Leah verden er ikke stor :-)
Hildemor fra vest Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Sorry. Blandet deg med du annet nick Leah mammaen:-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Dette skjer med alle i større eller mindre grad. Det er derfor det er noe som heter ammelugg. Når håret kommer tilbake. Ikke noe å gjøre, men lurt å spise sunt og få i seg nok vitaminer.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ammet bare i fire mnd. SLuttet for et år siden og mister hår enda... Så jeg må ber beklage og si at dette bare er begynnelsen... Jeg har begynt med volumsjampo og greier.... uff... Triste greier! Jeg tar masse vitaminer som skal hjelpe mot dette, men ingenting funker. Så jeg har ikke noen gode råd. Sorry!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå