Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om 5 uker og syntes for inntil et par dager siden at tiden gikk såååå sakte. Og hadde fått vasket ned hele leiligheten, tak vegger og alt var rent og pent og jeg var ferdig med å kjøpe alt til babyen. Alt sto klart, og babyklærne var vasket og lagt omhyggelig på plass i stellekommoden og jeg var veldig fornøyd med resultatet.

Så gikk slimproppen og jeg fikk beskjed om å ta det med ro for at fødselen ikke skulle starte for tidlig. Null problem tenkte jeg, alt var jo klart, jeg kunne jo bare sitte og kose meg med å strikke klær til den lille og sånt noe de siste ukene.

Står opp dagen etter,fornøyd og kjente at dette blir en flott dag. Går på kjøkkenet for å sette på kaffe og begynner å se meg rundt. Hele leiligheten var dekt av svart sot!!! Alt,og jeg mener ALT jeg eier og har var dekt av sot. Iløpet av natten hadde det vært tilløp til brann i en panelovn og røykvarsleren hadde ikke løst seg ut engang for jeg har tydeligvis en type røykvarsler som reagerer kun på røyk og ikke ulmebrann...

så nå sitter jeg her og har plutselig ingenting klart. Det kommer vaskebyrå på mandagen og de beregnet en uke pga de må bruke spesialmidler, som da vil ødelegge maling osv så når de er ferdig så må det males om her og det tar jo kjapt litt tid. Og når det er ferdig kan jeg begynne å gjøre klart til baby igjen..

Og jordmor tror ikke jeg kommer til å gå til termin.

Får håpe han holder seg inne så lenge som mulig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, vet du hva: noen ganger er det faktisk litt synd på oss -og i dag synes jeg faktisk du med rette kan få synes litt synd på deg selv.

Dette var kjempetrasig....

Kanskje må du utsette en del ting til etter babyen er kommet. Den skiter uansett i hvor pen malingen på veggen er. Og faktisk stopper ikke verden opp når babyen kommer- tvert i mot - verden startes opp -og det i en kjempefart- Om et halvt år eller så... så ler du av dette -og av deg selv. men i dag gjør det vondt. og det forstår jeg veldig godt.

Jeg har termin selv i morgen -og hadde ikke taklet slike uventede hendelser med all verdens smidighet heller. Men - det går bra.

Så lenge babyen har deg -så er verden god for den.

Og nå vet du ihvertfall at røykvarsleren din suger - og det uten at det gikk utover liv og helse for noen. Ulmebranner er super farlige.

Gir deg en elektronisk varm klem -på en skikkelig dårlig dag for deg..

Skrevet

Takk takk, klemmer funker på dager som dette, elektroniske eller ei :)

det er forsikringssak så er de som styrer med når det kommer folk å vasker og maler osv, men de skulle få fortgang i ting siden jeg er enslig og høygravid, så det ordner seg nok. Men gud for et sjokk å stå opp og se absolutt alt jeg eier og har dekt av sot, men jeg er selvfølgelig glad for at det ikke ble brann, og jeg blir litt skremt over hvor langt det går før varsleren evt slår ut.

Jeg får bare ta det med ro så godt jeg kan og la vaskebyrået få det rent igjen.

klem :)

Skrevet

uff!!! så trasig!!!! Skjønner godt du er fortvilet, jeg hadde sikkert satt meg rett ned der jeg sto og grått!!

Heldigvis vet du at vaskebyrået kommer over helgen:O) så slipper du iallfall slite med alt det rengjøringsarbeidet selv nå!!!

Har du ikke en venninne du kan være hos eller som kan være hos deg i helgen? så slipper du sitte hjemme og se på det tenker jeg... Det ordner seg nok før babyen din kommer skal du se:O) disse små har en tendens til å bli lenger i magen enn vi tror som regel. Skal krysse fingrene for at din venter til alt er i sin skjønneste orden igjen:O)

Prøv å slappe av mest mulig og tenk positivt! Om bebisen din skulle komme ordner det seg på et vis allikevel skal du se. De er ikke så opptatt av at ting skal være i orden og rent og pent med det første;)) men det er jo selvsagt en stressfaktor for deg!

Mangemangemange klemmer til deg!!!!!!! Må få høre hvordan det går med deg etterhvert da:O) hold motet oppe, flink er du!!!!!!

Skrevet

Huff for en fortvilende situasjon! Det positive er at alt gikk bra med deg og babyen i magen, det kunne fort gått værre.

Prøv å slappe av og stress minst mulig, og tenk på at det kommer folk å fikser alt for deg. Har du noen du kan bo hos i mellomtiden? Lykke til med leiligheten og resten av svangerskapet:o)

Skrevet

Argh! Jeg har ingenting konstruktivt å si bortsett fra at jeg syntes veldig synd i deg! Noe så kjedelig! Masse sympati fra meg!

Kan legge til at når vi fikk førstemann skulle bad og kjøkken renoveres i leiligheten vår. Uten vann i en mnd i 4. etasje med en nyfødt var uaktuelt, så vi bodde hos mine foreldre den første mnd. Men, vi var forberedt på dette da! Jeg syntes alikevel det var noe skikkelig dritt! Så at du er fortvilet nå, når sånt skjer, det skjønner jeg kjempe godt!

En liten trøst er jo at alt gikk bra med deg!

Skrevet

takk for hyggelig svar :)

jeg må innrømme jeg felte noen tårer når det sank inn for meg hva som var skjedd ja,ble redd også, var jo meget nære en skikkelig brann. Så skal vel bare være glad det gikk så bra som det gjorde og at det skjedde FØR babyen kommer enn i barselstia og den verste ammetåka..

klem :)

Skrevet

Huff og huff kjære deg! Så utrolig kjipt!!

Vi hadde ulembrann for 5 år siden. I løpet av natten hadde en skumgummimadrass ramlet over en panelovn og hele huset var dekket av en gul hinne. Vi ringte rett til forsikringsselskapet og fikk beskjed om å ta med det nøvendigste og bo et annet sted inntil de fikk undersøkt det. Det viste seg at det hadde dannet seg en farlig gass og at huset måtte totalrenoveres. Det er ikke meningen å skremme deg, men hvis dere har noen andre dere kan være hos inntil leiligheten har blitt undersøk ville jeg kanskje vurdert det... Man vet jo aldri...

I vårt tilfelle ble renoveringen 100% dekket av forsikringsselskapet. De måtte også sørge for bolig i de mnd vi måtte bo på en annen adresse.

Håper virkelig at alt går greit, og at alt som trengs er en skikkelig nedvask! Masse masse lykke til:)

klem fra meg

Skrevet

takk for varme tanker alle sammen :)

brannvesen og takstmann osv sa at jeg kan bo her, og har egentlig ikke noe annet sted jeg kan være. Hadde selvfølgelig fått bo hos mamma hadde det vært nødvendig, men liker ikke å ha huset fullt av folk som skal rengjøre og rote borti alt uten at jeg er hjemme selv,hehe kontrollfrik,neida :P

Skrevet

Å, takk og lov for at det gikk bra med deg og baby! Uff, skumle greier...

Lykke til med forestående fødsel:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...