Gå til innhold

Svineinfluensaen----

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kan jeg ikke la vær å skrive noe om dette..

Først og fremst; jeg er en av de som tok vaksinen, men tro meg, valget var IKKE lett. Jeg veide for og i mot, og snakket med familie, leger, helsepersonell, kollegaer U name it!

Min egen lege sa at hun hadde tatt den om hun var gravid. Jeg tenkte også på sønnen min på 2 år, hva hvis noe skulle skje med meg? Det som fikk meg til å ta den var tanken på hva hvis jeg ikke tar den og noe kom til å skje meg og babyen? Da hadde jeg aldri kunne tilgitt meg selv! Jeg fant ut at jeg burde heller stole på de som har kompetansen innenfor området, jeg er tross alt ingen lege...

Jeg har aldri rakket ned på noen som ikke tok vaksinen! For meg virker det litt som noen her inne "godter" seg litt over at de nå ikke tok vaksinen. Hadde jeg vært en av dere som ikke tok den, og såg nyhetene på tv2(som det refereres til her inne) hadde jeg aldri gått inn å skrevet alt det som dere her inne skriver nå( les de som er så SJELEGLADE for at dere ikke tok vaksinen...Jeg skjønner jo at det er noen som har lyst å advare de som enda ikke har tatt den...Men, det er litt måten det gjøres på som gjør meg trist...

Jeg hadde ikke tatt vaksinen nå hvis jeg hadde valget, men det er fordi det virker som det hele har roet seg ned nå...HÅPER for dere som ikke har tatt vaksinen at det IKKE kommer noen flere bølger. Det mener jeg virkelig!

DET som irriterer meg er alle som "ler" litt av de som har tatt vaksinen nå...Det virker som de tror at vi er noen dumme nek som bare lar seg følge med uten å ha meninger selv....Et tankespill: Hva hvis ikke så mange hadde tatt vaksinen, hva hadde skjedd da? Tror dere ikke at det er på grunn av at så mange tok den at spredningen ikke ble så stor???

Som legen min sa, jeg synes du skal ta den for deg selv og i solidaritet med de som virkelig er i risikogruppen.

En ting til til slutt: i nyhetsinnslaget sa de ingenting om tallet på dødfødsler før svineinfuensen...Dessuten visste de at 14 av de 21 var andre alvorlige grunner til at det gikk som det gikk...Jeg lurer også på hvorfor det ikke har blitt mer debatt om temaet? Det er kun tv2 som har hatt dette innslaget ingen andre...

Jeg håper og tror at det kommer til å gå bra med baåde de som tok vaksinen og de ikke gjorde det!

La oss heller være snillere med hverandre her inne og glede oss over det lille vindunderet som ligger i magen.-)

Ha ei fin helg jenter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei!! liljamin!!!!!!! veldig bra er helt enig med deg, ( dette var bare så greit og lese) var i samme situasjon selv, ang. sønnen min som er 17 mnd. sså jeg er og en av di som tok vaksinen, og er nå 30 uker, og allt er fint med lille frøken i magen har vert på en del ultralyder,

ha en fin helg :)

Skrevet

Hei. Kjempefint det du har skrevet. Selv tok jeg vaksinen 10 dager før eggløsning og håper at det har gått bra med den lille. Blir ikke noe bedre at jeg skal gå å engste meg for det for akkurat som vi gravide ikke har nok å engste oss for. Legen min var også veldig klar på at hadde jeg planer om å bli gravid så skulle jeg ta vaksinen nå eller når jeg passerte 12 uker! Når hele 70 % av alle gravide har tatt den så er ikke du alene! Uansett, gjort er gjort! Blir også fryktelig irritert når jeg leser den andre tråden over alle som ikke har tatt den og derfor mener de gjorde det rette - det gjorde de 70 % som tok den også!

Ønsker deg lykke til videre og satser på at de små i magene våre klarer seg helt fint :)

Skrevet

Leste akkurat det andre innlegget her om den saken i TV2-nyheten. Kjente jeg ble så forbanna.. Jeg tok også vaksinen, og jeg veide lenge for og imot. Og jeg håper at det er av min fortjeneste, og andre som vaksinerte seg at dem som ikke tok den holder seg friske! I TV2 nyhetene står det jo at vaksinen KAN ha forårsaket, men at dem IKKE visste.. Og, når man overvåker så mange gravide som vaksinerte seg, som man vanligvis ikke ville overvåket.. da er det ikke så rart at statistikken på spontanaborter øker i den sammenheng.

For alt vi vet døde fostrene av helt andre grunner, og tom med grunner som ikke noen kunne gjort noe med. I tilegg blir jeg lei meg på vegne av dem som har mistet barnet sitt og nå kanskje sitter med verdens vondeste samvittighet fordi dem tok vaksinen som anbefalt. Hvis noen som leser dette, og har opplevd det.. Håper jeg dere tenker at dere gjorde som mange av oss andre, i god tro.. Og det er IKKE deres feil.

Inntil myndighetene kommer med klare bevis på en sammenheng, synes jeg dere som ikke tok vaksina skal være litt forsiktig med å dømme oss som tok den og vice versa!

Skrevet

jeg tok vaksinen rett etter eggløsning! Nå er jeg i uke 19 og på ultralyden så vi en perfekt liten gutt!

Skrevet

flott jenter!!! Dette er bra gjort. Selv tok jeg den, for det var større sjanse for skade uten enn med. Og jeg vil ikke bli syk og så smitte de som er svakere enn meg, bare fordi jeg er egoistisk. Har desverre sett tragiske resultater av folk som har unngått vaksine med konsekvenser for de svake....

Skrevet

Jeg tok ikke vaksinene fordi jeg ikke fikk tatt den før jeg oppdaget at jeg var gravid. Jeg hadde tenkt å ta den da jeg var kommet til uke tolv, men legen min sa at hun ikke ville tatt den nå, fordi det hele var så oppblåst. Derfor endte jeg med å ikke ta den.

Men jeg skjønner godt at dere som tok den valgte å ta den. Jeg hadde gjort det samme om jeg hadde muligheten når det var så mye oppstyr rundt temaet. Men samtidig må jeg i dag få lov til å si at jeg er glad for at jeg ikke kunne ta den på det tidspunktet.

Det går nok bra uansett...Bare media som er litt tom for stoff:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...