minlilleHelene Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har en stor dobermann/ridgeback blanding på snart seks år som er utrolig glad i barn men siden dette blir min førstefødte har jeg ikke introdusert han for baby før . Noen gode råd.
*trekløveret* Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Hei! Da vi fikk vår førstefødte så tok mannen min med seg hjem en brukt bleie fra baby og en klut som hadde vært i kontakt m babyen! Så lot han hundene få bruke god tid på å lukte på dette i de dagene det tok før vi kom hjem.. Så da vi kom hjem så lot vi de få hilse rolig på baby mens vi holdt han fremfor dem, de tok det veldig fint og var bare litt nysgjerrige på den nye samboeren deres.... Lykke til!!!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har ikke tenkt å gjøre noe "big deal" ut av det. Jeg tenker at hvis vi begynner å styre så fælt rundt dette, vil hunden gjøre det sammen. Vi har tenkt å hente hunden når vi er på vei hjem fra sykehuset, også skal hun få lukte og hilse på babyen når vi kommer inn hjemme. Vi gjør det enkelt og greit.
*SMASK* Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Hei- jeg har en blanding av amstaff og hovawart. Da jeg fikk sønnen min var hun 3 år. Jeg tenkte ikke så mye i forkant på hvordan det skulle bli i forhold til babyen -men da jeg var på sykehuset ble jeg overrasket over egne tanker og følelser. Grudde meg til å komme hjem. Alt var så reint og fint på sykehuset - jeg fikk vansker med å se for meg babyen og min hårete, pustende og sleikende hund. Men da jeg kom hjem gikk alt så fint så. Hun bare snuste kjapt på babyen og ga han en inkluderende sleik -og var ellers i 100 over å få meg hjem igjen. Det eneste jeg sørget for videre var at hunden fikk delta der den ville. Så hun var stort sett alltid med på badet ved stell. Hun la seg stort sett kronisk på babyteppe ved siden av babyen i hele hans babytid. Ellers så benytter jeg anledningen til å dele et godt råd/tips som jeg selv fikk - Husk at hunden ikke forandrer seg -- men at barnet er i en stadig utvikling. Hver obs når barnet lærer nye ting som å bevege seg, bli mer mobilt, griper bevisst etter ting osv... Min hund knurret masse når sønnen min begynte å krabbe. Det var helt greit. Hun knurret og stirret på meg. Og overlot heldigvis ansvaret for å ordne opp til meg. Noen reagerte på at jeg ikke ble redd og sint når hunden min knurret. Men - for min hund var det en fin måte å kommunisere på. Er glad hun varslet og aldri agerte på egenhånd. Hun stolte alltid på at jeg ordnet opp. Hunden min er i dag 12 år -og har aldri glefset eller forsøkt å grensesette sønnen min eller vennene hans. Men -jeg har alltid "lyttet" til henne - og tar henne vekk når jeg ser at hun ikke trives -det har gjerne vært når sønnen min har mange barn på besøk. Hun har da gjerne stivnet litt i kroppen og blir svært stirrende på meg. Nå har jeg termin med nr 2 i morgen -og hunden min er gammel og har kreft. Er foreløpig smertefri -så avliving er ikke et tema enda. Nye utfordringer m.a.o. Hun orker ikke så mye lenger og er mer avhengig av meg. Men -jeg innbiller meg at hun "kjenner til" babyen allerede. Hun har snust og lyttet på magen min mange ganger i løpet av svangerskapet -og jeg vil tro babyen vil lukte kjent for henne når han eller hun introduseres for henne. Hund og barn er en utrolig kjekk kombinasjon - ønsker deg lykke til og mye glede i årene som kommer
minlilleHelene Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 Tusen hjertlig takk for et av di beste innleggene jeg har fått noen gang . setter veldig pris på at du tok deg tid. Gleder meg masse til å kose meg med baby og hunden.. Håper hunden din fortsetter å være smertefri en god stund til , og ønsker deg lykke til med fødsel;)
Herkules Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Litt trist å lese om den syke hunden din smask. Håper du fortsatt får en fin tid med hunden. Jeg har en hyper boxer og når jeg kom hjem med første man hadde jeg vært på sykehuset 1 uke. Hunden var hos foreldrenene mine. Når vi kom hjem fra sykehuset gikk vi inn med lillegutt før jeg løp ned for å hente hunden. Hun er jo alltid overlykkelig for å se meg ogveldig energisk. Siden jeg kjenner henne var det best at jeg tok hilsingen uten baby tilstede. Hun fikk lukte på en klut med lukter fra babyen og ble straks utrolig interessert. Tok henne med meg hjem og hun var på styr for å hilse. Gutten fikk en god nuss og fulgte nøye med. Ingen sjalusi bare glede hele veien. Hunden vår sier også i fra med en knurrelyd når barna trår henne for nære da stiller jeg opp for henne og jeg er også glad for at hun sier i fra i steden for å bli sur. Jenta vår som kom 2 år etter første har blitt bestevenn med hunden. Det virker som om at hunden min var mer fortrolig med baby denne gangen samtidig som jenta mi er utrolig begeistret for hunden God kjemi rett og slett.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Jeg bodde med mine foreldre da Daniel kom. Pappa hentet meg på sykehuset og hadde med hunden sin. Han fikk hilse på meg først også lukte på Daniel. Det var bitende kaldt, var 11.januar - og det snødde så måtte være rask med å komme oss i bilen også. Men han fikk hilst litt på Daniel. Det aller viktigste er å la hunden få lukte på DEG først - det er deg h*n har savnet! Og tenk så glad h*n blir La hunden få lukte og være glad, men roe seg ned først før babyen blir introdusert. Alt fra 1min til 10min. Spørs jo på hunden det Jeg skal iallefall gjøre det helt likt. Xena blir med. Hun skal få hoppe ut av bagasjen og hilse på meg. Hun skal få løpe og hoppe frem og tilbake. Når hun er ferdig med det, kommer samboeren med babyen. Så får hun snust på han også. Viktig å være rolig. Ikke overbeskyttende. LA hunden få lov til å lukte. Gjerne ta med en bleie og klut hjem så hunden får luktet litt i forveien på hva som skal komme. I tillegg vær streng på hvilke grenser som skal settes. Om hunden sover på soverommet og dere vilk ha ut hunden når babyen kommer - begynn NÅ. Ikke vent til babyen har kommet hjem. Jeg har termin i april og vi begynte med det i desember. Ingenting skal være "babyens" feil. I tillegg - når du møter hunden: Gi godteri! Kylling, kjøttpølser ++ Det gir et positivt møte Vær rolig, så blir hunden rolig. Lykke til!
minlilleHelene Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har ganske god kontroll på hunden og hunden har aldri fått sove på vårt soverom .kjøttpølser var en god ide . Tenkte også på det med bleie eller klut. takk for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå