....mammatilto... :))) Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Vi er bedt i barnedåp i april og der skal det være rømmegrøt og spekemat. Jeg er gravid og tar ikke sjansen på og spise spekemat uten at det har vært fryst. Sa dette til min bror som skal ha barnedåpen - men fikk beskjed om det bare var et stort tull da dama hans har spist masse spekemat igjennom hele svangerskapet. Hva skal jeg gjøre?? Ta med egen spekemat ???
*smula* Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Ja, ta med egen spekemat, eller spis bare rømmegrøt.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Der er du ja, hvordan gikk det på UL?=)
....mammatilto... :))) Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2010 mamma fikk jo nesten nærvesammen brudd da jeg sa at da tar jeg med egen spekemat eller så spiser jeg det ikke. Nei det kunne jeg ikke gjøre i mot dem. Hallo - hva med barnet mitt da ???? Men tror ikke at de hvet om dette her eller ..... Ingen av dem har jo hørt om at det kan være farlig!
....mammatilto... :))) Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 Hei du Jo du hadde rett :-D Det blir en gutt:)) hihi...gleder oss masse:)) Hva med deg?? Når er termin og venter du ei jente?? hmm..bare en sterk følelse jeg fikk opp nå..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 ville ikke spist spekemat i det hele tatt, ikke liker jeg rømmegrøt heller så hadde det vært i vår familie hadde jeg måtte tatt med meg egen niste, om det bare var dette som ble servert..
Hikken Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Da hadde jeg tatt med egen spekemat (jeg spiser ikke rømmegrøt :-P).
mer enn bare mor Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 kan du ikke bare spise rømmegrøten da? Er jo ingen som bryr seg om at du ikke forsyner deg av spekematen..
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Næh, så gøy! Da må jeg nesten bare synsk =P Hehehe. Du også ser jeg! Har termin 29 mai selv, og 3. juni på UL. Tipper jenta kommer den 3. Juni av en eller annen grunn Hihi=)
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 jeg hadde ikke laget noe stort utav det. Spis tilbehøret og rømmegrøten. Hvis du lager noe styr og tar med egen mat blir folk fornærmet...
....mammatilto... :))) Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 20. februar 2010 ja det er sant det ... jeg har ikke tenkt og lage noe styr....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 jeg mente heller ikke at du skulle lage noe styr av det, hehe, men om det ikker er noe du spiser der må du jo nesten få ta me deg noe.. men om det er noe annet enn spekemat du spiser så spiser du selvfølgelig det
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 Kjedelig når folk skal fortelle deg hva du kan spise, og at hvis du ikke spiser noe du har hørt kan være skadelig så er du hysterisk. Stol på deg selv! Jeg hadde bare spist rømmegrøten. Kanskje spist litt før jeg gikk hjemmefra også, så jeg ikke var skrubbsulten:-)
NormaJean Skrevet 20. februar 2010 #14 Skrevet 20. februar 2010 oj, plutselig fikk jeg så veldig lyst på rømmegrøt;-P tror jeg må ringe farmor og spørre om jeg kan komme dit på lunsj til uka!
chrisallic Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 hadde aldri risikert noe ved å spise spekemat i svangerskapet.Hvordan ville jeg taklet om noe hadde skjedd med babyen fordi jeg hadde spist spskemat,og jeg gjorde det med vilje. Barnet er veldig ønsket og jeg vil beskytte henne så godt som jeg kan så jeg har faktiskt klart meg 9 mnd uten alkohol,røyk,spekemat og upastituerte oster.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #16 Skrevet 20. februar 2010 Kan du ikke få broren din til å fryse noe?
Pixie Power Skrevet 20. februar 2010 #17 Skrevet 20. februar 2010 Hvorfor skal man bry seg om at andre ikke tåler at man har med egen mat når man faktisk kan skade barnet ved å spise det som blir servert? Hvis noen hadde sett på det som at jeg lagde "et styr" og ble fornærmet, så hadde jeg gitt fullstendig blaffen. Sier mer om den personen. Arg! Jeg blir altså litt provosert av slikt.
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #18 Skrevet 20. februar 2010 Når dere sier spekemat. Gjelder det da også salami pølse og andre pølser? eller er det bare spskeskinke og fenalår som gjelder. Kan du ikke spise grøten, salaten og eggerøra da? eller så gjør du som mange andre over her sier. Ta med din egen spekamat. Når dere skal forsyne dere så går du bare på kjøkkenet og legger det du har med deg på tallerken. Syns din bror kunne ha visst litt forståelse.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #19 Skrevet 20. februar 2010 Du må ha et ukomplisert liv dersom du syns dette er et problem. Men for å svare på spørsmålet ditt; spis rømmegrøt og evnt. annet tilbehør, og la spekematen ligge. Kan det være noe problem...
mammamammamammamor Skrevet 20. februar 2010 #20 Skrevet 20. februar 2010 ville ikke spist nedfryst spekemat da frysing ikke dreper bakteriene, bare hemmer veksten. hadde bare spist grøt jeg, og kaker da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå